رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: سال گذشته بر اثر حوادث ترافیکی در استان همدان ۵۲۱ نفر فوت و ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر مصدوم شدند که البته آمار مصدومان و فوتی‌ها نسبت به سال ۹۱ کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 02 March 2015

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: سال گذشته بر اثر حوادث ترافیکی در استان همدان ۵۲۱ نفر فوت و ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر مصدوم شدند که البته آمار مصدومان و فوتی‌ها نسبت به سال ۹۱ کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم ؛ حبیب معصومی گفت: حوادث سالانه سبب قریب ۵ میلیون مرگ در جهان می‌شود و از طرفی حوادث چهارمین دلیل مرگ در دنیا و مسئول هشت درصد از کل مرگ ها در دنیا است.

وی افزود: حوادث یکی از علل اصلی مرگ در گروه سنی ۱۰ تا ۲۴ سال محسوب میشود و ۹۰ درصد مرگ ومیرهای حوادث ترافیکی در کشورهای در حال توسعه افتاق میافتد.

رئیس مرکز مدیریت حوا دث و فوریت ‌های پزشکی همدان تصریح کرد: در جهان حوادث ۱۲ درصد از بار بیماریها را تشکیل می دهد و در ایران ۲۶ درصد از بار بیماریها را به خود اختصاص داده است و البته ۱۷ درصد از کل حوادث را ترافیکی تشکیل میدهد و بر اساس آمار و اطلاعات موجود، حوادث ترافیکی دومین دلیل مرگ ومیر در کشور ما است.

وی گفت: هزینه های ناشی از حوادث ترافیکی به میزان ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور است و ۶۰ درصد حوادث ویژه که پرتلفات هستند توسط مرکز عملیات اضطراری کشور (EOC) حوادث ترافیکی هستند.

معصومی بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر ۲۶۰ هزار نفر فوتی و ۲ میلیون نفر مصدوم در اثر حوادث ترافیکی در کشور داشتهایم و تعداد تصادفات سالیانه ۸۰۰ هزار فقره برآورده شده است.

وی افزود: تعداد مصدومان ناشی از حوادث جادهای در کل جهان سالانه حدود ۵۰ میلیون نفر است و این در حالی است که در ایران سالانه ۵۰ هزار نفر به سبب حوادث جان خود را از دست میدهند که بار مالی ناشی از حوادث در ایران ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بر اثر حوادث ترافیکی در استان همدان ۵۲۱ نفر فوت و ۱۲ هزار و ۶۲۹ نفر مصدوم شدند که البته آمار مصدومان و فوتی‌ها نسبت به سال ۹۱ کاهش داشته است.

معصومی با بیان اینکه همدان در سال گذشته از نظر تعداد فوتیهای حوادث ترافیکی رتبه چهاردهم را در بین استان‎‎های کشور داشته است، افزود: براساس آمارهای دریافتی از سازمان پزشکی قانونی استان همدان مرگ ومیر ناشی از حوادث ترافیکی ۴۶ درصد در صحنه تصادف، ۸.۴ درصد در حین انتقال و ۴۲.۵ درصد در بیمارستان رخ داده است.

وی ۴۰ درصد مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و عنوان کرد: براساس اعلام پزشکی قانونی همدان ۴۹۵ نفر از ابتدای امسال در سوانح رانندگی درون‌ شهری و برون‌ شهری استان همدان جان خود را از دست داده‌ اند براساس شمار متوفیان سوانح رانندگی دو درصد افزایش نشان میدهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت ‌های پزشکی دانشگاه همدان بیان کرد: براساس گزارش این سازمان، میزان متوفیان سوانح برون ‌شهری ۱۲ درصد افزایش، درون شهری ۲۰ درصد کاهش و متوفّیان سوانح رانندگی در مسیرهای فرعی شامل خاکی و روستایی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین ۶ هزار و ۶۱۵ نفر در سوانح رانندگی همدان مجروح شدند که شمار مجروحان سوانح رانندگی در امسال نیز دو درصد افزایش نشان میدهد.

معصومی گفت: استان همدان کریدور ارتباطی استان‌های غربی به مرکز کشور بوده و بیشترین میزان تردد از محورهای این استان انجام می گیرد براساس تجهیز و راه اندازی پایگاههای امداد و نجات جادهای مورد توجه است.

وی از فعالیت ۴۵ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی برای امدادرسانی در سطح استان همدان خبر داد و اظهار داشت: ۶۵ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و یک آمبولانس اتاق عمل در استان همدان فعال است که نوسازی خودروهای آمبولانس همدان اردیبهشت سال آینده انجام میگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار