نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فیلمساز باید با اقتباس از ذوق و سلیقه ذاتی خود بتواند اثر شاهکاری را خلق کند که تأثیرگذاری بالایی را در راستای توسعه اسلام و فرهنگ جامعه اسلامی- ایرانی داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 16 September 2015
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: فیلمساز باید با اقتباس از ذوق و سلیقه ذاتی خود بتواند اثر شاهکاری را خلق کند که تأثیرگذاری بالایی را در راستای توسعه اسلام و فرهنگ جامعه اسلامی- ایرانی داشته باشد.

به گزارش ایرنا؛آیت الله غیاث الدین طه محمدی  در دیدار اعضای بنیاد سینمایی فارابی و مسوولان ارشاد استان همدان افزود: در برابر تمام فیلم های جذاب و مستهجن هالیوود، در کشور ما باید فیلم های نابی با موضوع اسلامی- ایرانی ساخته شود تا نظر و دیدگاه آنها را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام هیچ آفتی خطرناک تر از آفت خشکه مقدسی نیست، بیان کرد: در همدان فضای خوبی شکل گرفته اما در این جشنواره ضمن رعایت اعتدال در رفتار، درک شرایط و احوال بسیار بالنده است.

امام جمعه همدان اضافه کرد: زمانی که فیلمی همچون محمد رسول الله(ص) و یا فیلم حضرت یوسف(ع) در کشورهای خارجی اکران می شود آنها به سبب ذهنیت خالی خود و نداشتن تعصبات قومی قبیله ای، بهتر می توانند اصل مطلب را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با داشتن درک بالایی از نوجوان، آرمانها و تخیلاتش، می توان شاهد پرورش و حضور انسانهای صالحی در جامعه بود.

وی بیان کرد: در ساخت فیلمهای مذهبی کارگردانان باید در انتخاب چهره بازیگران برای نقشهای منفور در تاریخ دقت بالایی داشته باشند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان هم در این دیدار گفت: امسال برای چندمین مرتبه همدان میزبانی جشنواره فیلم های نوجوان را با این نگاه که نوجوانان مستحق توجه ویژه از سوی بزرگترها هستند عهده دارد.

علیرضا شجاع نوری بیان کرد: توجه ویژه به گروه سنی نوجوانان سبب می شود تا نسلهای فاخر و با اعتماد به نفسی را در کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استقبال مسوولان و مردم همدان از بازگرداندن جشنواره فیلم به همدان بسیار قابل توجه است گفت: استاندار همدان به همراه معاونان برای برپایی این جشنواره در همدان لطف بسیاری داشتند و امیدواریم این جشنواره در تراز جمهوری اسلامی ایران به میزبانی این استان به خوبی برگزار شود.

وی عنوان کرد: به خوبی در همدان مشهود است که روحانیت حامی فرهنگ و هنر اصیل اسلامی است و این سبب دلگرمی هنرمندان در عرصه فیلم را فراهم می کند.

وی بیان کرد: جامعه فرهنگی به رهنمودهای علما و روحانیون نیازمند است چرا که به وسیله آن می توان فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوانان همدان چهارم تا هشتم مهر ماه در همدان برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار