رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه به دنبال حل مشکلات بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی از طریق تعامل هستیم، گفت: اتاق بازرگانی از بخش خصوصی متخلف حمایت نمی‌کند.
کد خبر: ۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 13 September 2015
رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه به دنبال حل مشکلات بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی از طریق تعامل هستیم، گفت: اتاق بازرگانی از بخش خصوصی متخلف حمایت نمی‌کند.

به گزارش تسنیم؛ علی اصغر زبردست در جلسه فعالان اقتصادی همدان با مدیران تامین اجتماعی و تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان همدان اظهار داشت: فعالان اقتصادی با سه مجموعه بیمه و سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌ها بیشترین ارتباط را دارند که باید امور آنها در این سه بخش تسهیل شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان تلاش داشته تا مسائل و مشکلات بخش خصوصی با دستگاه‌های اجرایی را از طریق تعامل و همکاری برطرف کند، افزود: از این طریق می‌توان قبل از بروز مشکلات بسیار و ناتوانی در حل آنها، پیشگیری‌های لازم را انجام داد.

زبردست با تاکید بر اینکه تمامی امور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی باید در چارچوب قانون عملی شود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی به دنبال این نیست که از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی که کارهای خود را به صورت غیرقانونی پیش می‌برند حمایت کند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون در زمینه امور مالیاتی مشاوران مجربی با اتاق همکارانی می‌کنند، بیان کرد: خوشبختانه استفاده از این مشاوران سبب شده تا مشکلات این حوزه به خوبی احصا شده و اقدامات لازم برای رفع آنها انجام شود.

زبردست درباره مشکلات موجود فعالان اقتصادی در زمینه تامین اجتماعی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی از روز اول در زمینه مسائل مختلفی با دولت سروکار داشته و دولت برای حل مسائل مالی خود با این سازمان، اقدام به واگذاری امکانات و تجهیزات به سازمان کرده و سازمان تامین اجتماعی را با مسائل کوچک و بزرگ درگیر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان عنوان کرد: این مسائل ریز و درشت باعث شده تا تامین اجتماعی به اهدافی که در قانون اساسی برای آنها پیش‌بینی شده نرسد و گاهی با مسائل و مشکلاتی همچون در دولت گذشته مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به لحاظ نو شدن بدنه تاکنون مشکلاتی را با دستگاه‌ها داشته است، تصریح کرد: در زمینه دریافت حق بیمه از بن‌کارگری جلساتی در اتاق ایران با مسئولان دولتی و سازمان تامین اجتماعی برگزار و قرار شد تا لایحه لغو این قانون از طریق دولت به مجلس ارائه شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه ممکن است تنظیم لایحه و تصویب آن در مجلس به طول بیانجامد خواسته شد تا دریافت حق بیمه متوقف شود تا مراحل اداری آن برای تصویب انجام شود.

وی با اعلام اینکه باید رقیبی برای سازمان تامین اجتماعی تعریف کرده و تامین اجتماعی از این تک سازمانی بودن خارج شود، بیان کرد: باید تامین اجتماعی خصوصی در کنار سازمان تامین اجتماعی فعال شود تا فضای رقابتی ایجاد و خدمات بهتری ارائه شود.

زبردست از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و فعالان بخش خصوصی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم تا جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها در همدانداشته و مشکلات بخش خصوصی را مطرح و رفع کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار