مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سرانه جنگل در همدان حدود هفت برابر کمتر از میانگین سرانه کشوری است.
کد خبر: ۹۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 08 September 2015
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: سرانه جنگل در همدان حدود هفت برابر کمتر از میانگین سرانه کشوری است.

به گزارش ایرنا؛محمدرضا همتی افزود: جنگل و فضای سبز همدان به ازای هر نفر 235 متر مربع است در حالی که این رقم یک هزار و 700 متر مربع در کشور و بیش از شش هزار متر مربع در جهان است.

وی با ذکر اینکه همدان از نظر میزان جنگل و فضای سبز وضعیت مناسبی ندارد اظهار کرد: طبق ارزیابی های صورت گرفته استان همدان جزو چند استان رتبه آخر در زمینه سرانه جنگل است.

وی بیان کرد: البته این به معنی کوتاهی و کم کاری مسوولان نیست بلکه وضعیت و شرایط اقلیمی استان همدان باعث چنین آماری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: ا
رتفاع همدان از سطح دریا بالاتر است بنابراین در مناطق ارتفاعی نیز امکان کاشت درخت وجود ندارد همچنین مولفه هایی همچون سرمازدگی، یخ زدگی و تبخیر بالا در کاهش سرانه جنگل در همدان تاثیر داشته است.

همتی یکی از برنامه های اصلی منابع طبیعی را توسعه جنگل و فضای سبز عنوان کرد و گفت: هر ساله چندین هکتار به جنگل های استان همدان افزوده می شود.

وی بیان کرد: جنگل یک شرایط خاصی در استان دارد چون هر گونه ای در استان قابل رشد نیست به همین منظور باید گونه های بومی مقاوم در برابر سرما، کم آبی و تبخیر را کاشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: 15 گونه بومی نظیر ارژن، زالزالک، بنه، بلوط و سنجد در همدان رویش می کند.

همتی افزود: سال گذشته با کاشت گونه هایی همچون ارژن، افرا، زالزالک، بادامک، بلوط و بنه 600 هکتار به جنگل های این استان افزوده شد که امید می رود بتوانند با تحمل شرایط خشکسالی استقرار یابند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی بروز تنش آبی در همدان رویکرد منابع طبیعی آبیاری نکردن درختان است چون آبی برای آبیاری وجود ندارد.

استان همدان دارای 905 هزار هکتار اراضی ملی است که 42 هزار و 566 هکتار از آن شامل جنگل های دست کاشت و طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار