رییس پلیس راه استان همدان گفت: شهریور ماه هر سال بیشترین میزان تلفات ناشی از سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 09 September 2015
رییس پلیس راه استان همدان گفت: شهریور ماه هر سال بیشترین میزان تلفات ناشی از سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا؛سرهنگ مهدی شاکری افزود:باآغاز فصل تابستان شاهد بیشترین میزان مسافرت ها بوده و در این بین شهریور ماه بیشترین میزان تردد جاده ای را به خود اختصاص داده است.
وی توضیح داد: با ورود به آخرین ماه تابستان شاهد افزایش حجم مسافرت های برون شهری بوده و این امر در کنار بی توجهی به قوانین راهور عاملی برای بروز سوانح دلخراش می شود.

وی بیان کرد: با توجه به خنک شدن هوا در شهریور ماه و اینکه با ورود به فصل پاییز خانواده ها به علت اشتغال به تحصیل فرزندان فرصت مسافرت را از دست می دهند ، شاهد افزایش مسافرت در این ماه هستیم.
وی اظهار کرد: همچنین به علت برداشت محصول در شهریورماه میزان تردد ناوگان باری برای جابجایی محصولات کشاورزی و انتقال آن به سایر استان ها افزایش می یابد.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: با این تفاسیر مسافران و شاغلان حمل و نقل جاده ای برای داشتن سفری ایمن باید به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

شاکری اضافه کرد: با توجه به ناهمگون بودن ترافیک و حضور خوردروهای مختلف باری و مسافری در سطح جاده باید رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به مسیر مقابل تردد کنند.
وی گفت: میزان تردد وسایل نقلیه کشاورزی و موتورسیکلت ها نیز در این ماه از سال افزایش یافته که عمده این وسایل نقلیه موتوری شب هنگام تردد می کنند.

رییس پلیس راه استان همدان افزود: بیشتر این وسایل نقلیه موتوری فاقد سیستم روشنایی بوده یا دارای نقص فنی هستند که این کاستی ها در بروز سوانح جاده ای تاثیر بسزایی دارد.

سرهنگ شاکری گفت: شهریور ماه سال گذشته 70 نفر از شهروندان و مسافران در سوانح جاده ای این استان جان باختند که این آمار در زمان مشابه سال گذشته 69 نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی در این ارتباط پیشتر در گفت و گویی به ایرنا گفته بود: 556 نفر در سوانح رانندگی درون و برون شهری این استان سال گذشته جان خود را از دست دادند که از نظر جنسیت 413 نفر از جان باختگان سوانح رانندگی همدان مرد و 143 نفر نیز زن بوده اند.

علی احسان صالح افزود: 373 نفر در جاده های برون شهری، 100 نفر در درون شهری، 20 نفر در معابر خاکی و روستایی و 63 نفر در سایر محدوده ها جان باختند.

وی از افزایش شش درصدی شمار متوفیان سوانح رانندگی در سال 93 خبر داد و گفت: سال 92 نیز 521 شهروند شامل 150 زن و 371 مرد در سوانح رانندگی فوت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار