امام جمعه همدان با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام برنامه‌های مذهبی در حد بسیار عالی رعایت شد، ادامه داد: مسئولان برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند و باید در اجرایش یکدیگر را کمک کنیم تا هر دو مطلب یاد شده رعایت شود.
کد خبر: ۸۹۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 05 September 2020
امام جمعه موقت همدان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی مسئولان باید مسائل بهداشتی را دقیقا اجرا کنند و از طرف دیگر مواظب باشند لطمه‌ای به تحصیلات عزیران وارد نشود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان، با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس اعم از مدارس حوزه علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هستیم، اظهار کرد: در بازگشایی این مراکز تمامی پروتکل‌های بهداشتی باید به طور کامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام برنامه‌های مذهبی در حد بسیار عالی رعایت شد، ادامه داد: مسئولان برای بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند و باید در اجرایش یکدیگر را کمک کنیم تا هر دو مطلب یاد شده رعایت شود.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اهمیت رعایت چارچوب‌های بهداشتی و توجه به مسئله آموزش و پرورش عزیزان، افزود: مقام معظم رهبری در صحبت‌هایی که با دوستان آموزش و پرورش داشتند نکات مهمی را درباره مسائل آموزشی و رعایت نکات فرمودند.

مدیر حوزه علمیه همدان اضافه کرد: از همه عزیزان در آموزش و پرورش، دانشگاهیان و حوزویان خواستارم صحبت‌های ایشان را دقیقا مطالعه کنند و درصدد اجرای آن برآیند و برنامه آموزشی را طبق برنامه‌ای که تنظیم شده است، پیاده کنند.

وی بیان کرد: مسئله مورد تأکید مقام معظم رهبری درباره سند ۲۰۳۰ است، ایشان فرمودند شنیده‌ایم که می‌خواهند قسمت‌هایی از این سند را اجرا کنند، ما سند تحول آموزش و فرهنگ مستقل داریم و فرهنگ ما از قرآن سرچشمه می‌گیرد، بنابراین دوستان مواظب باشند درصدد پیاده کردن تمام ابعاد سند تحولی که به نظر مقام معظم رهبری رسیده و مورد تأیید ایشان است، باشند.

موسوی اصفهانی ادامه داد: عزیزان مواظب باشند اگر غرب زدگان فکر می‌کنند سند ۲۰۳۰ برای مملکت ما باعث سعادت می‌شود سخت در اشتباهند، نه فقط در آموزش و پرورش بلکه در مسائل اقتصادی هم رهبر انقلاب در مدت حدود هفت سال فرمودند مشکلات اقتصادی را باید با تکیه بر امکانات داخلی برنامه‌ریزی کنیم و خودمان مشکل را حل کنیم و چشممان به این نباشد که دیگران برای ما برنامه اقتصادی ترسیم کنند که به نفع اقتصاد مملکت ما باشد.

وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری کمتر شنیده شد و بعد از اینکه آمریکا خیانت کرد ایشان فرمودند اروپا را هم مثل آمریکا می‌دانم، اما مانع از مذاکره نمی‌شوم، دوستان از این صحبت‌ها باید درس می‌گرفتند، وقت تلف کردند و این همه انتظار کافی بود بنابراین لازم است در تمامی مسائل مانند مسائل اقتصادی، سیاسی و... به خودمان تکیه کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان بیان کرد: ما تجربه موفقیت ۴۰ ساله انقلاب را داریم و در منطقه در سایه مکتب اسلام حرف اول را می‌زنیم بنابراین باید از این قدرت، مکتب، فرهنگ و نیروی مردمی همیشه در صحنه استفاده کرده و با تکیه بر نیرو‌های داخلی مشکلاتمان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب اقدام دولت امارات متحده در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به دنیای اسلام است، گفت: آن‌ها نباید فکر کنند که حل مشکلاتشان با ارتباط با صهیونیست‌ها است، اگر حل مشکل با سازش با صهیونیست‌ها بود کسانی که مذاکره کردند مشکلاتشان حل شده بود بنابراین این خیانتی شد به عالم اسلام و جهان عرب و مسئله فلسطین.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: دولت امارات متحده بداند اگر عزت می‌خواهند باید از استقامت، پایمردی، شهادت طلبی و تعظیم نشدن ایران اسلامی در مقابل طاغوت درس بگیرید.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه همه را به تقوای الهی، پرهیز از گناه و انجام واجبات دعوت می‌کنم، اظهار کرد: تقوا در مسائل مالی یعنی از حرام اجتناب کنیم، تقوا در مسائل خدمتی یعنی دقیقا قوانین محل خدمت را رعایت کنیم و تقوا در مسائل سیاسی یعنی اگر کاندیدای انتخابات شدیم هر چیزی را به هر قیمتی نگوییم.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه اگر بر فضای مجازی تقوا حاکم باشد افراد چیزی را برخلاف واقع منتشر نمی‌کنند، اظهار کرد: عزاداری‌های ایام محرم امسال در تاریخ ایران اسلامی نمونه بود، پروتکل‌های بهداشتی هم به طور کامل رعایت شد که جای تقدیر و تشکر فراوان از مردم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار