رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودرآهنگ گفت: بند‌های رسوبگیر حوضه‌ی آبخیز ایلانلو برای کنترل سیلاب‌ها و افزایش نفوذ آب در خاک اجرا شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 27 August 2020
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودرآهنگ گفت: بند‌های رسوبگیر حوضه‌ی آبخیز ایلانلو برای کنترل سیلاب‌ها و افزایش نفوذ آب در خاک اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان همدان: محمود زنگنه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودرآهنگ گفت: بند‌های رسوبگیر حوضه‌ی آبخیز ایلانلو با ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی در هفته دولت به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری باعث افزایش پوشش گیاهی منطقه و کنترل سیلاب‌ها و نفوذ پذیری بیشتر آب در خاک می‌شود افزود: برای اجرای این طرح هزار و ۹۰۰ متر مکعب با ۳۸ سازه گابیونی و هزار متر مکعب با ۵۴ سازه خشکه چین را ایجاد کرده ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کبودرآهنگ ادامه داد: عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری و ساخت بند‌های رسوبگیر حوضه روستای قهورد به سمت روستای کلوچه هم با ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

زنگنه بیان کرد: در این طرح هم که از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار می‌شود، ۲ هزار متر مکعب بند ملاتی، هزار و ۸۰۰ متر بند‌های گابیونی و هزار و ۵۰۰ متر مکعب بند‌های خشکه چین ساخته می‌شود.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: در این شهرستان پارسال عملیات‌های آبخیزداری در حوزه‌های باشورتران، طاهر لو و ایلالو اجرا شد.

در شهرستان کبودرآهنگ ۱۳۳ هزار هکتارمرتع و ۷۰۰ هکتار جنگل وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار