معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش تعداد جانباختگان بیماری کرونا، تصریح کرد: ویروس کرونا در کمین تمام گروه‌های سنی است و پیر و جوان هم ندارد.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 20 July 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری جشن تولد، مجالس عروسی و عزا از عوامل اصلی افزایش آمار بیماران مبتلا به کویید ۱۹ در استان همدان است.

به گزارش تسنیم، منوچهر کرمی اظهار داشت: همچنان شاهد افرایش مراجعه‌های بیمارستانی هستیم و بیش از ۶۰۰ مورد بیمار تنفسی مشکوک به کرونا و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه برخی علایم شناخته شده قبلی برای بیماری کرونا تغییر کرده، اظهار کرد: بیشتر بیماران بستری شده دارای علائم تنفسی هستند، اما برخی بیماران نیز با علامت غیر تنفسی به عنوان بیمار مشکوک به کرونا پذیرش می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش تعداد جانباختگان بیماری کرونا، تصریح کرد: ویروس کرونا در کمین تمام گروه‌های سنی است و پیر و جوان هم ندارد.

کرمی با بیان اینکه از دو هفته گذشته شاهد شرایط مناسب‌تری از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، گفت: نتیجه این مطلوب آن در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: بخشی از مشکلات ما مربوط به بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و پلیس+۱۰ بود که خوشبختانه در روز‌های اخیر شاهد بهبود شرایط در این اماکن بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در مجموع میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر به بیش از ۶۰ درصد رسیده است، عنوان کرد: از همه مردم می‌خواهیم ضمن رعایت بهداشت فردی، در بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

کرمی با تاکید بر اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا کاملا بدون علامت هستند، ابراز کرد: این بیماران از طریق صحبت کردن، عطسه و سرفه قادر به انتقال بیماری به دیگران هستند.

وی با بیان اینکه تا زمان پایان و مهار کرونا باید فاصله اجتماعی را جدی بگیرید، گفت: حتما فاصله یک و نیم متری را از یکدیگر رعایت کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار