رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: با توجه به نبود پلیس در مسیر‌های روستایی حدود ۹۵ درصد دارندگان موتورسیکلت در روستا‌ها گواهینامه ندارند و رانندگی با این وسیله نقلیه را ابتدا به صورت تجربی و در زمین‌های کشاورزی سپس در راه روستایی تجربه کردند.
کد خبر: ۸۷۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 19 July 2020
رییس پلیس راه استان همدان گفت: داده‌های آماری سالجاری موید این است که ۲۳ درصد از متوفیان سوانح جاده‌ای در مسیر‌های فرعی و روستایی این استان رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: بیشتر سوانح جاده‌ای در مسیر‌های روستایی و فرعی از نوع برخورد خودرو با موتورسیکلت و واژگونی وسیله نقلیه است.

وی در این باره توضیح داد: بیشتر ساکنان روستا‌ها از موتورسیکلت که وسیله‌ای ارزان قیمت با قدرت مانور بالا و راحتی برای ورود به اراضی کشاورزی است استفاده می‌کنند.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: با توجه به نبود پلیس در مسیر‌های روستایی حدود ۹۵ درصد دارندگان موتورسیکلت در روستا‌ها گواهینامه ندارند و رانندگی با این وسیله نقلیه را ابتدا به صورت تجربی و در زمین‌های کشاورزی سپس در راه روستایی تجربه کردند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: بنابراین دارندگان این قبیل وسایل نقلیه در سنین مختلف نوجوان، میانسال و مُسن بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی و بدون چراغ و روشنایی مناسب تردد کرده و به ویژه در شب هنگام با تردد بدون داشتن چراغ زمینه‌ای بروز تصادف می‌شوند.

وی ادامه داد: واژگونی وسیله نقلیه نیز در مسیر‌های فرعی و روستایی افزایش داشته است چرا که خلوت بودن جاده انگیزه را برای فشردن بر روی پدال گاز بیشتر کرده و ناتوانی در کنترل خودرو به علت سرعت غیرمطمئنه واژگونی را رقم می‌زند.

رییس پلیس راه استان همدان مثال زد: ساعت ۴۰ دقیقه بامداد روز جاری چهار جوان سوار بر یک دستگاه سواری پراید از سمت روستای «سولان» به سمت شهر همدان در حال تردد بودند که سرعت بالا منجر به واژگونی خودرو و مرگ راننده و مجروح شدن سه سرنشین این وسیله نقلیه شد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: همه سرنشینان خودروی سواری پراید از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و راننده هم در این سانحه به بیرون از خودرو پرتاب شده و به علت برخورد سر با سطح جاده جان خود را از دست داد.

وی اظهار داشت: بیشتر افراد هنگام تردد در مسیر‌های فرعی و روستایی از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند یا تنها با رسیدن به مقر پلیس راه یا دیدن مامور و خودروی پلیس نسبت به بستن کمربند ایمنی اقدام می‌کنند.

رییس پلیس راه استان همدان گفت: مسیری که بامداد امروز شاهد سانحه فوتی بودیم یکی از مسیر‌های فرعی و روستایی حادثه خیز همدان به شمار می‌رود چرا که نیم سال گذشته تنها یک سانحه فوتی در این مسیر رخ داده بود، اما در چهار ماهه امسال چهار سانحه با پنج فوتی رخ داده است.

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: این سوانح شامل برخورد خودرو ال ۹۰ با موتورسیکلت با ۲ فوتی، واژگونی پی کی با یک فوتی، برخورد جلو به عقب سواری پژو با موتورسیکلت با یک فوتی در بیمارستان و واژگونی بامداد امروز یک دستگاه پراید با یک فوتی است.

وی بیان کرد: این مسیر از «حیدره» آغاز شده و با عبور از چند روستا به روستای «برفجین» یا همان امام زاده محسن (ع) ختم می‌شود که به علت عرض کم و تردد زیاد وسایط نقلیه همواره شاهد سوانح فوتی و جرحی هستیم.

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ تن در این مسیر مجروح و مصدوم می‌شوند اظهار داشت: این راه بسیار کم عرض و دوطرفه بوده و دیوار باغ روستاییان یک متر پس از سطح آسفالت جاده آغاز می‌شود بنابراین تعریض و ایمن سازی این مسیر حادثه خیز بعید به نظر می‌رسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار