فرماندار تویسرکان به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کتابخانه شهر فرسفج تأکید کرد و گفت: شهر فرسفج نیاز مبرم به کتابخانه دارد و این امر از 2 سال پیش در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰ 02 September 2015
فرماندار تویسرکان به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کتابخانه شهر فرسفج تأکید کرد و گفت: شهر فرسفج نیاز مبرم به کتابخانه دارد و این امر از 2 سال پیش در حال پیگیری است.

به گزارش فارس؛ حبیب مومیونددر نشست صمیمی با مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: شهرستان تویسرکان از شهرستان‌های باسابقه و بافرهنگ است که نخستین کتابخانه عمومی استان در سال 1342 در این شهرستان ساخته شده است.

وی با اشاره به سابقه خوب شهرستان تویسرکان در زمینه احداث کتابخانه ادامه داد: نخستین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در سال 94 در این شهرستان راه‌‌اندازی شده است.

فرماندار تویسرکان وضعیت کتابخانه شهری شهرستان را خوب دانست و افزود: روستاهای تویسرکان نیاز به کتابخانه‌های روستایی بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: برای احداث کتابخانه در روستاها باید با برنامه‌ریزی اداره کتابخانه‌ها و حمایت فرمانداری و دهیاران از مکان‌های بلااستفاده برای احداث کتابخانه استفاده کرد.

مومیوند با بیان اینکه کتاب و مطالعه زیربنای اصلی رشد فکری و فرهنگی جامعه است، بیان کرد: به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه باید ارتباط مردم با کتاب را روز به روز بهتر کرد.

وی با بیان اینکه کتابخوانی از معیارهای توسعه‌یافتگی جامعه به شمار می‌رود گفت: برای تقویت سطح فرهنگ کتابخوانی باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایجاد شود.

فرماندار تویسرکان تأکید کرد: در کنار کار عمرانی باید مهندسی فرهنگی همسان با آن اجرا شود و نتیجه این کار پرورش جوان‌های پرکار، خوش‌فکر و آینده‌ساز جامعه است.

وی به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کتابخانه شهر فرسفج تأکید کرد و گفت: شهر فرسفج نیاز مبرم به کتابخانه دارد و این امر از دو سال پیش در حال پیگیری است.

مومیوند خواستار پیگیری فوری مسئولان شهر فرسفج در راستای تعیین مکانی برای ایجاد کتابخانه در این شهر شد و گفت: مسئولانی که تریبون فرهنگی را در اختیار دارند باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند و افراد را به این سمت سوق دهند.

وی مطالعه را اساس برنامه‌ریزی‌ها دانست و اظهار کرد: اگر کتاب و کتابخوانی مبنای کارها قرار گیرد می‌توان شاهد نتایج مستحکم و پایدار در جامعه بود.

فرماندار تویسرکان در پایان خواستار ورود افراد فرهنگی و با تجربه در راستای جذب افراد کتابخوان به کتابخانه‎های عمومی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار