دکتر محمد طاهری با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک را در تمام اماکن عمومی استان اجباری اعلام کردیم، تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند باید به استقبال وضعیت شدیدتر این بیماری برویم.
کد خبر: ۸۶۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 22 June 2020
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آمار ابتلا به کرونا در استان همدان رو به افزایش است و روزانه تست بیش از ۳۰ نفر از مردم این استان مثبت اعلام می‌شود.

به گزارش تسنیم، دکتر طاهری اظهار داشت: از نیمه دوم خرداد ماه با افزایش تعداد موارد مثبت کووید ۱۹ در استان مواجه هستیم و هنوز به وضعیت کنترل و ثبات این بیماری نرسیدهایم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک را در تمام اماکن عمومی استان اجباری اعلام کردیم، تصریح کرد: اگر مردم رعایت نکنند باید به استقبال وضعیت شدیدتر این بیماری برویم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه باید تردد‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات به حداقل برسد، ابراز کرد: پیشنهاد ممنوعیت ورود مسافران به استان را ارائه کرده‌ایم.

 آمار تلفات کرونا در برزیل از ۵۰ هزار نفر گذشت

طاهری با تاکید بر اینکه در این روز‌ها باید بسیار هوشیار‌تر از قبل باشیم، تصریح کرد: پیک بیماری در استان شروع شده و برای مقابله با آن نیازمند همکاری همه جانبه مردم و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ویروس دچار تغییر شده و علاوه بر علائم تنفسی، با علائم گوارشی نیز ظاهر می‌شود، تاکید کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها، پرهیز از سفر‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توصیه‌های بهداشتی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری و مبارزه با این ویروس است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان نیز افزایش یافته، تصریح کرد: تخت‌های بیمارستان‌ها محدود است و اگر آمار به همین روال پیش برود با کمبود امکانات مواجه خواهیم بود.

طاهری برگزاری هرگونه مراسم ترحیم و عروسی و برپایی میهمانی‌های خانوادگی را ممنوع اعلام کرد و گفت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا بر اثر حضور در این میهمانی‌ها و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی به این ویروس مبتلا شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار