علی مالمیر گفت: ثبت جهانی لالجین و ملایر باعث توسعه و رونق صنایع دستی سایر شهر‌ها و روستا‌های استان شده و لالجین در جذب گردشگران نقش به سزایی دارد.
کد خبر: ۸۶۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 14 June 2020
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: صنایع دستی ۸ درصد سهم اشتغال استان همدان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر، مالمیر در نشست فعالان صنایع دستی لالجین با امام جمعه همدان با بیان اینکه تولید صنایع دستی، برگرفته از درون و روح هنرمند است، گفت: تولیدات صنایع دستی نشان از فرهنگ و تمدن یک سرزمین دارد.

وی با بیان اینکه ۸ درصد از سهم اشتغال استان همدان به صنایع دستی اختصاص دارد، گفت: سهم به‌سزایی از صادرات استان همدان مربوط به صنایع دستی است.

مالمیر با بیان اینکه همدان و اصفهان به لحاظ تعداد شاغلین حوزه صنایع دستی و کیفیت آثار در کشور شاخص هستند، افزود: استان همدان با داشتن دو شهر جهانی در حوزه صنایع‌دستی نه تنها در کشور سرآمد است بلکه گوی رقابت را از بسیاری کشور‌های مهم جهان ربوده است.

وی عنوان کرد: ثبت جهانی لالجین و ملایر باعث توسعه و رونق صنایع دستی سایر شهر‌ها و روستا‌های استان شده و لالجین در جذب گردشگران نقش به سزایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی کارگاه‌های سنتی و نیز پیگیری توسعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها در کنار یکدیگر در دستور کار قرار دارد، گفت: لالجین ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری می‌تواند در ایران و جهان مطرح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار