محمدرضا قادری با تاکید بر اینکه در حال حاضر اجناس در کارگاه‌ها دپو شده است بیان کرد: فروش سفال در گرو رونق گردشگری بود که کرونا مانع رونق هر دو شد.
کد خبر: ۸۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 30 April 2020
رییس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لاله‌جین گفت: با توجه به شیوع کرونا کارگاه‌ها و فروشگاه‌های شهر جهانی سفال تعطیل شد و اجناس آن‌ها در کارگاه‌ها تلنبار شده است.

به گزارش فارس، قادری با بیان اینکه کرونا کارگاه‌ها و فروشگاه‌های سفال را بسیار متضرر کرده است اظهار کرد: اجناس تولیدی یک سال تولیدکنندگان در کارگاه تلنبار شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اجناس با نماد موش برای سال ۹۹ تولید شده بود افزود: این اجناس قرار بود نوروز امسال در فروشگاه‌ها فروخته شود که به علت شیوع کرونا فروشگاه‌ها و کارگاه‌ها تعطیل شد و اجناس روی دست تولیدکنندگان ماند.
 
مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لالجین گفت: کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها از همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا تعطیل شدند و اکنون بعد از دو ماه در حال باز شدن هستند، اما بعید می‌دانیم که بتوانند طی چند ماه آینده نیز رونقی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اجناس در کارگاه‌ها دپو شده است بیان کرد: فروش سفال در گرو رونق گردشگری بود که کرونا مانع رونق هر دو شد.

 قادری با بیان اینکه ۹۰ درصد اجناس لاله‌جین تزیینی است خاطرنشان کرد: مردم با شرایط اقتصادی کنونی دیگر دنبال اجناس تزئینی نیستند و ایام عید نوروز هم که نتوانستند، خرید کنند.

وی در خصوص چگونگی حمایت از هنرمندان و صنعتگران نیز بیان کرد: میزان ضرر وارده به کارگاه‌ها و فروشندگان سفال به سازمان میراث فرهنگی اعلام شده و در آینده ترتیب اثر داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار