مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی گفت: در دو سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۷۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 19 August 2015

مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی گفت: در دو سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور سرمایه گذاری شده است.

به گزارش تسنیم ، کامبیز عباسی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنایع کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی همدان اظهارداشت: با توجه به فناوری‌های نوین، ارتقای سطح مکانیزاسیون کشاورزی کشور و نیز استانداردسازی ماشین‌آلات مکانیزه از رویکردهای اصلی امسال بخش مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در دو سال گذشته یک هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کشور هزینه شده است.

وی گفت: جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریمها در میان‌مدت و بلندمدت آثار بسیار مطلوبی در بخش کشاورزی داشته که عمدتا در حوزه‌های مکانیزاسیون و بهبود تراز تجاری بخش کشاورزی قابل مشاهده است.

مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه رفع تحریمها منجر به تحول مکانیزاسیون کشاورزی شده است، اظهار داشت: با افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی و حضور برندهای معتبر جهان ماشین‌آلات مدرن بخش کشاورزی در کشور ارتقاء می‌یابد.

عباسی تصریح کرد: با روشن شدن روند مذاکرات، برخی از برندهای معتبر اروپایی که تا چندی پیش علاقه و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری در کشور ما نداشتند، از سرمایه‌گذاری در بخش مکانیزاسیون ماشین‌آلات باغبانی، کمباین‌های برداشت و ادوات کشاورزی استقبال کرده‌اند.

مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی رویکرد خود را در سه سال اخیر در زمینه حفاظت از آب و خاک کشور گذاشته و به دنبال ایجاد امکانات برای بهره‌وری بیشتر از آب، خاک و حفظ آن است.

عباسی تصریح کرد: امروز ما به دنبال روشهای نوین در مکانیزاسیون هستیم که با مدیریت مطلوب و استفاده از روشهای آبیاری موضعی، زیرسطحی و انتقال کشت بهاره به پاییزه از هدر رفت آب تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

وی افزود: همچنین ما به دنبال استفاده از بذرهای کم‌زمان‌بر و استفاده از سم‌پاشهایی با محلول کمتر در مبارزه با آفات کشاورزی هستیم.

مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی یکی از مهمترین مشکلات این بخش را کمبود سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی موجب ورود برندهای معتبر و گسترش سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهد شد.

عباسی گفت: نرخ تسهیلات بانکی در حوزه کشاورزی باید به سوی اصلاح پیش برود تا شاهد خروج از کود در حوزه صنعت کشاورزی باشیم.

وی افزود: با ایجاد تعامل در روابط بین‌الملل هم اکنون شاهد حضور بسیاری از برندهای معتبر در کشور هستیم و در حوزه محصولات کشاورزی نیز به دنبال ارتقای بهره‌وری از منابع آب و خاک هستیم.

مدیرکل مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کارخانه تخصصی برای تولید ابزار و تجهیزات کشاورزی را ضروری دانست و تاکید کرد: با ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه تجهیزات و مکانیزاسیون کشاورزی شاهد استمرار تولید و ارتقای سطح بهره‌وری هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار