عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه بخشی از فضای سبز همدان با آب شرب آبیاری می‌‏شود، گفت: افزایش درختکاری در دستورکار شهرداری همدان است.
کد خبر: ۷۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 18 August 2015

عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه بخشی از فضای سبز همدان با آب شرب آبیاری می‌‏شود، گفت: افزایش درختکاری در دستورکار شهرداری همدان است.

به گزارش تسنیم؛ علی رحیمی فر با اشاره به اینکه کمبود آب و کاهش منابع آبی باید از سوی تمامی نهادها و مردم جدی گرفته شود، اظهار داشت: امروز باید به این نکته توجه داشت که وضعیت منابع آبی همدان مطلوب نبوده و در تمامی مصارف باید صرفهجویی لحاظ شود.

وی درباره استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز همدان نیز گفت: در زمینه استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز متولیان آن یعنی سازمان مربوطه باید پاسخگو باشند ولی در حال حاضر برخی نقاط به صورت نادر که امکان آبرسانی به این نقاط با تانکر وجود ندارد با آب شرب آبیاری می‏‌شود.

رحیمی فر با اعلام اینکه بدون فضای زندگی در جامعه معنایی ندارد، گفت: باید پذیرفت که فضای سبز امروز جز ضرورت‌های نخست در زندگی شهری بوده و به راحتی نمی‌‏توان آن را کنار گذاشت.

عضو شورای شهر همدان میانگین بارندگی در سطح کشور را 200 میلیمتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر میانگین بارندگی در استان همدان 320 میلیمتر است که نسبت به میانگین جهانی فاصله بسیاری دارد و این امر نشان می‏‌دهد باید در مصرف آب صرفهجویی لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب نیازمند تدبیر مناسب است، تاکید کرد: امروز به شدت با مشکل کمیت آب مواجه بوده و بخش قابل توجهی از منابع آبی همدان از بین رفته‌اند که علت عمده این امر به برداشت بیشتر از حد استاندارد از منابع آبی برمی‏‌گردد.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با اعلام اینکه مصرف آب در پرورش چمن بالاست، گفت: امروز شهرداری باید حفظ چمن پارکها را در اولویت قرار داده و چمنکاری در رفوژ خیابانها را کنار بگذارد چراکه نیاز به چمن ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان می‏‌تواند رفوژ خیابانها را درختکاری کند، تصریح کرد: جایگزین کردن درخت به جای چمن میتواند مصرف آب در زمینه آبیاری فضای سبز و درختان را کاهش دهد.

رحیمی فر با اعلام اینکه شهرداری همدان به دنبال کاهش سطح فضای چمن و افزایش درختان است، گفت: اجرای سیستم آبیاری مکانیزه یکی از اقدامات شهرداری همدان بوده که باید به طور کامل در سطح پارکها برای صرفهجویی در مصرف آب اجرایی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار