جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه باید فرهنگ جهادی در بین مردم نشر یابد، گفت: مقاومت مردمی در منطقه به یک آرمان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 15 August 2015

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه باید فرهنگ جهادی در بین مردم نشر یابد، گفت: مقاومت مردمی در منطقه به یک آرمان تبدیل شده است.

به گزارش مهر؛سردارعلی فضلی در یادواره شهدای مسجد اعظم شهر همدان با اشاره به اینکه همدانی ها در عرصه‌های دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند، بیان داشت: در قرآن کریم نمادهایی از پیامبران مطرح شده و در انقلاب امام خمینی (ره) نیز نمادهایی وجود دارد به طوری که شهدا ستارگانی‌ درخشانند.

وی با بیان اینکه محل برگزاری این یادواره، محل تشکیل اولین هسته مقاومت در استان همدان بوده است، ادامه داد: بسیج برای دفاع از امامت و ولایت تشکیل شد و مقاومت لبنان در برابر همه مستکبرین که خطر مقدم آن صهیونیست است با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی در جنگ ۳۳ روزه محشری به پا کرد که همه این رویدادها نتیجه الگوگیری از انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی در سوریه، یمن و عراق با همین رویه استمرار یافته و رزمندگان اسلام در خط دفاع آیین رسول خدا(ص) و سید الشهدا (ع) هستند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید فرهنگ جهادی در بین مردم نشر یابد، بیان داشت: مقاومت مردمی به یک آرمان تبدیل شده است و این هنر امام خمینی (ره) بود که همه رابا هم متحد کرد و در کنار هم گذاشت تا در دفاع از انقلاب همراه هم باشیم.

فضلی بیان داشت: در شرایط پیروزی عملیات والفجر هشت که فاو را به دست آورده بودیم، عملیات برای تصرف بصره عراق نیز طراحی شد که شش ماه کار شناسایی، طراحی و آموزش برای آن انجام شد، به گونه ای که در این مدت فرماندهان همه رده های نظامی گزارش خود را از نحوه آمادگی گردان باید به مقامات ارشد ارائه می‌دادند و همه فرماندهان به یک تصمیم واحد رسیده بودند و این کار جمع بندی کلی مناسبی را ارائه می‌داد.

وی اذعان داشت: یکصد هزار نفر از بسیجیان محمد رسول الله برای عملیات کربلای چهار اعزام شدند که با این وصف کمبود نیرو نداشتیم و در شب با استقامت دشمن در مقابله با ما موجب عدم پیروزی در این عملیات و به تعبیری شکست شد و در کمتر از شش ساعت به مواضع قبلی خود برگشتیم در حالی که ۱۰ هزار مجروح شیمیایی داشتیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: پس از شکست در این عملیات در قرارگاه خاتم النبیاء سه شبانه روز جلساتی با حضور فرماندهان ارشد جنگ برگزار و دلایل شکست مورد بررسی قرار گرفت که پس از جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که عملیات جدیدی انجام دهیم که آن نیز در شلمچه بود که پنج کیلومتر آبگیری در آن وجود داشت و ۲۵۰ کیلومتر نیز در دژ شلمچه سیم خار دار وجود داشت.

فضلی ادامه داد: موانع بسیاری از طبیعی و دست ساخت انسان در مقابل رزمندگان اسلام در این عملیات وجود داشت اما امام خمینی (ره) خود دستور ادامه عملیات کربلای پنج را صادر کردند و در این عملیات برای فتح دژ شلمچه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شد و سه بار به این دژ حمله شد و در نهایت با توسل به ائمه اطهار سنگرهای نفوذ ناپذیر عراق به دست رزمندگان اسلام فتح شد.

وی ادامه داد: پس از آن برای تشدید روحیه رزمندگان زمینه دیدار گردان سید الشهدا با امام راحل فراهم شد که روحیه رزمندگان را چندین برابر کرد.

وی عنوان کرد: در این عملیات لشکر انصار نیز خوش درخشید و در چندین مرحله عملیات حضور داشتند.

در این یادواره همچنین از تعدادی از مادران شهدای مسجد اعظم نیز تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار