رئیس سازمان بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اینکه بخش علمی در کرسی‌های آزاداندیشی همدان تقویت می‌شود، گفت: بیش از ۲۰ هزار دانشجو در همدان عضو بسیج هستند.
کد خبر: ۷۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 14 August 2015
رئیس سازمان بسیج دانشجویی همدان با اشاره به اینکه بخش علمی در کرسی‌های آزاداندیشی همدان تقویت می‌شود، گفت: بیش از ۲۰ هزار دانشجو در همدان عضو بسیج هستند.

به گزارش تسنیم؛طیب فریادرس درنشست خبری خودضمن گرامیداشت مقام شامخ خبرنگار اظهار داشت: اقتصاد موفق با وابستگی به غرب به دست نمی‌آید و متأسفانه برخی در این اندیشه به سر می‌برند که اگر ارتباط خوبی با غرب برقرار شود می‌توانند اقتصاد خوبی داشته باشند و برخی در مذاکرات به دنبال این بودند تا تابوی ایران در مذاکرات شکسته شود اما باید گفت ایران در زمینه ارتباط با دنیا مشکلی نداشته و تنها خوی استکبارگری طرف غربی مانع این ارتباط بود.

برگزاری ۶۰کرسی آزاداندیشی در همدان

رئیس بسیج دانشجویی همدان گفت: تقویت ساخت درونی نظام جمهوری اسلامی است و اگر این مورد انجام گیرد به طور قطع موفق می‌شویم و راهکار آن تکیه بر اقتصاد داشن بنیان و نیروی مردمی است، ضمن اینکه مفهوم بسیج نیز اتکا به مردم است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی در سال ۹۴ گفت: امسال ۶۰ گروه از نیمه ماه رمضان تا نیمه شهریور ماه در گروه های ۱۰ تا ۱۵ روزه و با هدف اساسی ساخت و تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی، مردمی کردن حل مشکلات و زدودن چهره محرومیت از چهره روستاها است.

فریادرس تصریح کرد: در محرومیت زدایی به آیتم‌های فرهنگی آموزشی، عمرانی، بهداشت، حصارکشی مدارس، ساخت منزل مسکونی و غیره نیز توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج در برنامه‌های خود دو رویکرد اساسی را مد نظر دارد، عنوان کرد: در حیطه مطالبه گری ۲۰۰ نشست سیاسی- اجتماعی، ۶۰ کرسی آزاداندیشی در سال گذشته در دانشگاه‎های استان انجام شد.

فریادرس گفت: با توجه به اهمیت حوزه گفتمانی، در سال پیش رو به مطالبه گری نیازمندی های مردم به طور جدی و با رویکرد علمی در دانشگاه ها پرداخته می‌شود.

هسته‌های علمی متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شود

وی افزود: هدف اصلی در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ایجاد فضای آزاد برای پیگیری علمی برنامه ها توسط دانشجویان فارغ از تعصبات سیاسی و جناحی است اما در واقع چیزی که اتفاق می‌افتد برخلاف این مورد بوده و کرسی‌ها مناظره‌گونه و با دخالت سیاست برگزار می‌شود.

فریادرس گفت: ضعف جنبه علمی در کرسی‌های آزاد اندیشی سبب می‌شود تا نگاه آزاد فکری تضعیف شود، و در این راستا باید به سمت علمی کردن کرسی‌ها پیش برویم و در این صورت تحقق این امر محصول رشد عقلانیت است در غیر این صورت با نگاه سیاسی تعصبات سیاسی مانع از ذهنیات واقع بینانه افراد می شود.

رئیس بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی باید تقویت شده و در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دنبال شود، تصریح کرد: باید هسته‌های علمی را متولی اجرای کرسی‌های آزاد اندیشی کرد تا این نقص برطرف شود.

فریادرس گفت: بسیج تشکل جناحی نبوده و هدف این قشر دفاع از منافع مردم و ملت و حراست از انقلاب اسلامی است، ضمن اینکه هر کجا نظام با مشکل روبه‌رو شد، بسیج و تشکل‌های مردمی برای نجات آن وارد عرصه شدند و در هر شرایطی آماده خدمت به مردم هستند.

وی در مورد برگزاری همایش مرگ بر آمریکا نیز تصریح کرد: این همایش، گفتمان استکبارستیزی ملت ایران را تداعی کرد و در شرایطی انجام گرفت که دیپلماسی های ایران نیازمند حمایت آشکار مردم بودند.

رئیس بسیج دانشجویی همدان بیان کرد: در حال حاضر مجموعه تشکل‌های دانشجویی و مردمی جبهه مردمی استکبارستیزی را در روز قدس در همدان تشکیل و اعلام موجودیت کردند.

فریادرس افزود: بیش از ۲۰ هزار دانشجوی بسیجی در دانشگاه‎های استان عضو بسیج هستند و این تعداد بسیجی افرادی هستند که دارای پرونده بوده و ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به حضور ۳۴۰۰ دانشجو در اردوهای جهادی سال گذشته در همدان، عنوان کرد: این اردوها مختص اعضای بسیج است، ضمنی اینکه بیش از ۲۸۰ حلقه صالحین در حوزه دانشجویی فعال است که در راستای سیاست‌های جذبی رویکرد نوینی را مد نظر داشته باشیم.

فریادرس تصریح کرد: علم، فرهنگ و اقتصاد، ۳ موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری در جامعه است که فرهنگ رکن بنیادین تمام برنامه های بسیج دانشجویی است و در تمام فعالیت‌ها باید نگاه فرهنگی غالب باشد.

وی اظهار داشت: در حوزه اردوهای راهیان نور نیز ۳۷۰۰ دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

فریاد رس تأکید کرد: اگر درک فرهنگی در مسائل اقتصادی وجود نداشته باشد اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار