شهردار همدان گفت: در سفر هیئت دولت به همدان، پروژه احداث میدان میوه و تره‌بار همدان با سرمایه‌گذاری 175 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۷۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳ 10 August 2015

شهردار همدان گفت: در سفر هیئت دولت به همدان، پروژه احداث میدان میوه و تره‌بار همدان با سرمایه‌گذاری 175 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش فارس؛سیدمصطفی رسولی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه 20 مردادماه پیکر سه تن از شهدای گمنام در پارک مردم دفن خواهد شد، اظهار کرد: این پیکرها با استقبال پرشور مردم از ساعت 9 صبح از میدان شریعتی به سمت پارک تشییع خواهند شد.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با محیط زیست مبنی بر اینکه همدان پایلوت شهر سبز باشد، بسته شده که سال گذشته دبیرخانه آن فعال شد.

شهردار همدان از برگزاری همایش شهرهای اوراسیا در شهر همدان خبر داد و بیان کرد: این همایش با هدف پایلوت شهر سبز بودن همدان برگزار می‌شود که 24 استاد از دانشگاه‌های جهان به مدت هفت روز میهمان این شهر خواهند بود.

وی با بیان اینکه به زودی همدان میزبان هیئت دولت خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه شهر همدان به عنوان مرکز استان محور اصلی سفر هیئت دولت است، باید ضمن استقبال گرم، امکانات و زمینه سفر فراهم شود.

رسولی با بیان اینکه اولویت طرح‌های عمرانی اجرای پروژه‌هاست، افزود: دو تقاطع بعثت و آیت‌الله نجفی در ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

روند اجرایی 50 درصد پروژه‌های عمرانی همدان کلید خورد

وی با بیان اینکه به دنبال اتمام طرح‎های عمرانی نیمه‎کاره هستیم، خاطرنشان کرد: 50 درصد پروژه‌های عمرانی امسال نیز کلید خورده و روند اجرایی آنها دنبال می‌شود.

شهردار همدان عنوان کرد: در حال حاضر تالار قرآن همدان 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها پوشش سقف گنبدی شکل آن باقی مانده که هر چه سریع‏تر باید تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش ساخت و سازها در همدان اظهار کرد: کاهش ساخت و سازها در شهرها طبیعی است و طی دو سال اخیر این موضوع بیشتر شده است.

رسولی بیان کرد: 75 درصد منابع درآمدی شهرداری‎ها از محل صدور پروانه ساختمانی تأمین می‎شود که با کاهش صدور پروانه، برای جبران افت درآمد شهرداری به دنبال افزایش منابع درآمدی کوششی هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای پارک 48 هکتاری اجرایی می‏‌شود، ادامه داد: این پارک قرار بود در قالب 90 هکتار اجرایی شود که پس از بررسی در کمیسیون ماده 5 اجرای آن به 48 هکتار کاهش یافت.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 21 هکتار از اراضی مربوط به پارک 48 هکتاری همدان تملک شده که 10 تا 12 هکتار از آن امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همدان یادآور شد: با تفاهمنامه‌های انجام شده، سه طرح با همکاری و مشارکت سرمایه‎گذاران بخش خصوصی و شهرداری همدان در حال اجراست.

رسولی بیان کرد: یکی از این پروژه‎هایی که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود، میدان میوه و تره‌بار همدان است که با سرمایه‎گذاری 175 میلیارد تومانی در سفر هیئت دولت به همدان کلنگ‌زنی می‌‏شود.

جذب سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی در همدان

وی با بیان اینکه شهرداری همدان تاکنون 350 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته است، بیان کرد: بودجه شهرداری همدان هرساله براساس هزینه و درآمد تدوین می‌شود.

شهردار همدان با اشاره به دهکده المپیک همدان نیز یادآور شد: در منطقه شورین زمینی به مساحت 20 هکتار برای ایجاد و احداث دهکده المپیک خریداری شده و در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی برای تجهیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تلاش است که این دهکده مطابق با طرح تفصیلی باشد، زیرا مغایرت با طرح تفصیلی موجب تخریب سازه‎ها پس از اجرا می‏‌شود.

رسولی در ادامه با اشاره به ساماندهی میدان امام (ره) اظهار کرد: متولی میدان امام (ره) میراث فرهنگی است و طرح ساماندهی آن مربوط به 10 سال گذشته است که با توجه به نیاز مالی، تنها در حد تهیه طرح بود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی نیز در ساماندهی میدان امام کمک کرد، گفت: طرح ساماندهی میدان امام زیر نظر میراث فرهنگی ساماندهی شد و 350 عنصر زائد از این میدان حذف شد.

شهردار همدان در ادامه با بیان اینکه 3 هزار و 36 برنامه فرهنگی طی سال گذشته در زمینه آموزش شهروندی برگزار شده است، عنوان کرد: امسال 36 مرکز فرهنگی در سطح شهر همدان فعال شده که هر کدام فعالیت‌های خاصی را در زمینه آموزش شهروندی برگزار می‌کنند.

شهرداری در قطع درختان سکوت نکرده است

وی درخصوص قطع برخی درختان در سطح شهر همدان و سکوت شهرداری نیز اظهار کرد: از دو سال گذشته به هیچ عنوان با تغییر کاربری فضای سبز موافقت نشده به طوری که فضای سبز با کاربری مسکونی نیز باید طوری طراحی شود که درختان قطع نشوند.

رسولی با اشاره به طرح حذف چمن‌ها از فضای سبز نیز گفت: با توجه به کمبود آب حذف چمن‌ از فضای سبز در دستور کار است که این حذف به صورت 50 درصدی بوده و ترکیبی از گونه‌های مختلف گیاهی در آن کار می‌شود.

وی بیان کرد: طرح توسعه آبیاری قطره‌ای در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس سال گذشته 30 کیلومتر و امسال نیز 60 کیلومتر طرح توسعه آبیاری فضای سبز انجام شد.

شهردار همدان با بیان اینکه اگر امسال چاه‌ها خشک شود از تانکرها برای آبیاری استفاده می‌شود، افزود: 30 تا 40 چاه آبیاری فضای سبز امسال خشک شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار