مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدردرجمع خبر نگاران گفت : استان همدان هنوز به عنوان مقصد گردشگری شناخته نشده است و دربحث جذب گردشگری خارجی عقب هستیم .
کد خبر: ۷۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 04 August 2015

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در جمع خبر نگاران گفت : استان همدان هنوز به عنوان مقصد گردشگری شناخته نشده است و در بحث جذب گردشگری خارجی عقب هستیم .

گردشگران خارجی شهرهای یزد، کاشان، اصفهان و شیراز را به عنوان مقصد انتخاب می‌ کنند و باید برنامه هایی را ارایه دهیم که گردشگران همدان را مقصد گردشگری خود قرار دهند.

به گزارش تابناک همدان ؛ حمید یاری ازدرخواست شرکت سیاحتی علیصدر برای عضویت در سازمان توریسم جهانی خبر داد و خاطرنشان کرد: این درخواست در شهریور ماه نهایی می ‌شود و با عضویت در این سازمان همدان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در جهان ثبت خواهد شد و لازم به ذکر است که سازمان توریسم جهانی 470 عضو دارد و اعضای آنها از افرادی هستند که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند.

وی درباره آمار بازدید گردشگران خارجی از غار علیصدر را در سال گذشته 2هزار نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه هنوز تبلیغی در این رابطه صورت نگرفته ولی در سال جاری 5 هزار نفر گردشگر خارجی از غار علیصدر دیدن کرده‌اند.


راه اندازی واحد بازرگانی در شرکت سیاحتی علیصدر


یاری از راه ‌اندازی واحد بازرگانی در شرکت سیاحتی علیصدر خبر داد و اظهار کرد: این واحد تاکنون موفق به عقد قراردادهای خوبی شده و در همین خصوص با سازمان باز نشستگان لشکری قراردادی منعقد شده است که از نیمه دوم سال جاری تعداد 200 هزار نفر از باز نشستگان لشکری در قالب گردشگری برای بازدید از غار وارد همدان می ‌شوند و این تورهای گردشگری برای اعضای سازمان باز نشستگان لشکری به صورت اقساط 10 ماهه است، و همچنین با شهرداری تهران نیز قراردادی را منعقد شده و از هفته آتی پرسنل شهرداری تهران از خدمات شرکت استفاده خواهند کرد و همچنین برای حضور گردشگران خارجی در همدان و غار علیصدر با شرکت مارکوپولو توافقی انجام شده تا توریستهای خارجی را به سمت همدان جذب کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در خصوص حجم بازدیدکنندگان و امکان آسیب به غار، خاطرنشان کرد: غار علیصدر یک غار گردشگری و تجاری است و البته با رعایت همه موارد زیست ‌محیطی شرایط برای بازدید مردم از جاذبه طبیعی و دیدنی غار فراهم می ‌شود.

یاری با اشاره به اینکه غار علیصدر، مجموعه تفرحی عباس آباد، آژانس هواپیمایی علیصدر و ۲۰ درصد از سهام تله کابین گنج نامه متعلق به این مجموعه است، ادامه داد: در دو سال گذشته آموزش های لازم به پرسنل غار علیصدر به منظور جذب تورهای گردشگری به گونه ای که بتوان رضایت گردشگر را جلب کند برگزار شده و در مسیر جدیدی که در غار به عنوان مسیر ویژه بازدید ایجاد شده ۲۰ نفر نیروی آموزش دیده آماده خدمت هستند.

وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده توسط این شرکت در سال گذشته و سال جاری پرداخت و گفت: بازسازی و مرمت رستوران شیشه ای عباس آباد با پنج میلیارد ریال، بازسازی استخر مجاور آبشار با یک میلیارد ریال ، ساخت 10 دستگاه ویلا در عباس آباد و همچنین ایجاد مجموعه ورزشی در مجتمع علیصدر برای پرسنل و ساکنان روستا از جمله این اقدامات است  .

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به ساخت پارکینگ شش هزار هکتاری با ظرفیت دو هزار خودرو در مجتمع علیصدر با تامین هزینه سه میلیارد تومانی از بخش خصوصی، گفت: اخذ ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار از سازمان میراث فرهنگی، کاشت ۱۲۰۰ اصله درخت و توسعه فضای سبز در مجتمع علیصدر و عباس آباد و اجرای پروژه های آبیاری قطره ای در آنها با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات در دو سال اخیر است.


تعداد بازدید کنندگان از غار علیصدر به 13هزار نفر نیز می رسد

وی تعداد بازدیدکنندگان غار در روزهای پیک حضور مسافر در همدان به مناسبت های خاص در سال های گذشته را هشت تا ۹ هزار نفر عنوان کرد و افزود: این تعداد در روزهای پر بازدید امسال به ۱۳ هزار نفر رسید.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در ادامه سخنان خود به ساخت بازارچه جدید مجتمع علیصدر و ساماندهی دستفروشان آن منطقه اشاره و عنوان کرد: این بازارچه با ۷۲ غرفه راه اندازی شده و برای ساکنان این منطقه اشتغال فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه انجام هر کار عمرانی در منطقه علیصدر ابتدا نیازمند کار و زیرساخت فرهنگی است، افزود: برای اصناف و برخی از افراد منطقه کلاس‌ های توجیهی و آموزشی مختلفی برگزار شده است.

یاری به بازسازی سوئیت های علیصدر با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان اشاره و عنوان کرد: خرید چراغ های SMD و نصب آن در داخل غار حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

وی با اشاره به اینکه 50 سال از گشایش غار علیصدر و بازدید آن از سوی مردم می‌‏گذرد، بیان کرد: به سبب نور و مرور زمان شاهد رشد گلسنگ و جلبگ ها در داخل غار بودیم که برای رفع این مشکل قراردادی با دانشگاه بوعلی سینا برای ارائه راهکار رفع این مشکل منعقد شد.و این تیم تحقیقاتی در این زمینه محلولی را ارائه دادند که تمامی گلسنگ و جلبکها را از بین برده و امروز می‌‏توان ادعا کرد که چیزی به غیر از آب و سنگ در غار علیصدر همدان وجود ندارد.


پروازهای همدان به دبی مقرون به صرفه نیست

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر در خصوص مسافرتهای هوایی این شرکت گفت: راه اندازی مسافرت هوایی از فرودگاه همدان به کیش با همکاری شرکت کیش ایر در سال گذشته از سوی این شرکت شکل گرفت که در هفته ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

یاری با افزودن این مطلب که در دولت های قبل اقداماتی برای برقراری پروازها از همدان به مشهد و کیش انجام شد اما این پروازها تنها دو یا سه ماه دوام داشت، افزود: باید برای ماندگاری پروازها در استان کمک شود چه بسا که به دلیل عدم تقاضا این پروازها با زیان مواجه هستند .

غار علیصدر زیباترین و شگفت انگیزترین غارآبی ایران و از معدود غارهای آبی جهان و همچنین بزرگترین غار آبی جهان محسوب می شود که این غار در فاصله 75 کیلومتری شمال غربی همدان و در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است و از مجموعه رشته آبها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده که از این رو نفوذ به ژرفای غار تنها با قایق میسر است. غار علیصدر یکی از دیدنی ‌های جهانگردی استان همدان است که در نوع خود بی بدیل است .


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
زینال همدانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
شوربختانه با وجود درامد بسیار بالا غار علیصدر و مرکز تفریحی و اقامتی وابسته به این شرکت امکانات رفاهی و خدماتی به مسافران در سطح نازلی قرار دارد با این وجود نباید انتظار داشت گردشگر خارجی استان همدان را در برنامه های سفر خود بگنجاند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
معلوم است دلیل این کار این است که همدان از لحاظ پیشرفت شهری دچار مشکل است مثلا از لحاظ رفاهیات توریستی رسیدگی نشده شما تپه هگمتانه را ببینید خیابانی که از میدان هگمتانمه به طرف خیبان اکباتان است یعنی ادامه خیابان به طرف چراغ قرمز چرا مسدود شد و به بن بست خورد و قرار بود اطراف این تپه باستانی آزاد شود و درختکاری و احداث پارک شود ولی نشد اگه این مجموعه دست مسولین اصفهان بود چی میشد؟ یا عدم رسیدگی به ورودی شهر نمونه بارز آن وضعیت چراغ قرمز یا میدان سپاه و باباطاهر اینها با این وضع نه تنها توریست را جذب نمیکنه بلکه دفع خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار