مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با بارش‌های خوب اخیر حجم ذخیره سد اکباتان به ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده به طوری که ۳۸ درصد آن پر است.
کد خبر: ۷۰۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 22 January 2019
منصور ستوده گفت: ۳۸ درصد ذخیره سد اکباتان پرشده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش دارد، اما ضرورت دارد تا مردم باز هم به مدیریت مصرف آب توجه کنند.

به گزارش تسنیم، ستوده اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته ۹ میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب معادل ۲۹ درصد بوده است.

ستوده بیان کرد: مقدار ورودی آب به سد هزار و ۱۵۷ و خروجی آن ۸۱۰ لیتر در ثانیه است که این مقدار به همراه آب رودخانه‌های دره مراد بیک و عباس‌آباد و چاه‌های عمیق به مصرف شرب شهرستان همدان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: از ابتدای سال آبی یعنی پاییز ۹۷ تاکنون ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب آب وارد سد شده که این رقم سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

ستوده مطرح کرد: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب برای مصرف شرب از سد خارج‌شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به وضعیت دو سد سرابی و کلان هم گفت: سد سرابی تویسرکان ۶ میلیون مترمکعب آب دارد که ورودی آن ۲۳۱ و خروجی ۸۰ لیتر در ثانیه است.

ستوده افزود: سد کلان ملایر هم ۴۴ میلیون مترمکعب آب دارد که ورودی آن هزار و ۹۶۰ و خروجی ۴۳۰ لیتر در ثانیه است.

وی اعلام کرد: متوسط بارندگی در استان همدان از ابتدای پاییز تاکنون ۲۵۷ میلی‌متر بوده که سال گذشته این رقم ۷۴ و در متوسط بلندمدت ۱۴۶ میلی‌متر بوده است.

ستوده مطرح کرد: اختلاف موجود بین آمار شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل هواشناسی در مورد مقدار بارش‌ها به این دلیل است که ایستگاه‌های شرکت در ارتفاعات قرار دارد، اما ایستگاه‌های هواشناسی در دشت‌ها واقع شده است.

وی تأکید کرد: هرچند بارندگی‌های امسال به ویژه بارش اخیر خوب بوده، اما ضرورت دارد تا مردم به مدیریت مصرف آب توجه کنند تا حجم فعلی برای فصل گرم سال ذخیره شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار