رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه سرباز برای ما یک سرمایه است و نیرو‌های مسلح علاوه بر اینکه از این سرمایه انسانی استفاده می‌کند باید برای افزایش این سرمایه نیز تلاش کند، گفت: یکی دیگر از این محور‌ها استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه است و باید تلاش کرده و بستر‌های لازم را فراهم کنیم تا از توانایی‌های سربازان استفاده شود.
کد خبر: ۷۰۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 19 January 2019
سردار موسی کمالی بابیان اینکه نیرو‌های مسلح بدون وجود سرباز قادر به حراست از امنیت کشور نیستند، گفت: ۴۰ هزار سرباز ناجا در مرز‌های کشور مستقر هستند.

به گزارش مهر، سردار کمالی در جمع سربازان وظیفه همدان با بیان اینکه حضور سرباز برای تامین امنیت یک کشور لازم و ضروری است، گفت: نیرو‌های مسلح بدون وجود سرباز قادر به تولید، نگهداری و حراست از امنیت کشور نیستند.

وی بابیان اینکه بسیاری ممکن است ارزش یک سرباز را درک نکنند، اما باید گفت که سربازان افرادی هستند که برای حفظ جان، مال و ناموس کشور ایثار می‌کنند، گفت: سرباز در سردترین و گرم‌ترین نقطه؛ از حریم کشور دفاع می‌کند و امروز افزون بر ۴۰ هزار سرباز از سوی ناجا در مرز‌ها حضور دارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح بابیان اینکه در سازمان زندان‌ها نیز چندین هزار سرباز از زندان‌ها حراست و حفاظت و در این مجموعه ایثار و از خودگذشتگی می‌کنند، گفت: ما تولید کننده امنیت بومی در کشور هستیم و به آن می‌بالیم و افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا تلاش می‌کنند که این امنیت و آزادی را از ما سلب کنند، ولی ما آماده ایم امنیت را بومی سازی کنیم و برای برقراری امنیت به هیچ کشوری نیاز نداریم، عنوان کرد: سرباز برای ما ارزشمند و دارای قدر و منزلت و یکی از ارکان مهم امنیت کشور است و ما بدون سرباز قادر به اجرای امنیت نیستیم.

سردار کمالی حقوق و تکالیف سربازان را برشمرد و تأکید کرد: به خاطر اهمیت و لزوم توجه به قشر سربازان مقام معظم رهبری تقریبا ۱۷۳ مرتبه در فراز‌های مختلف نکاتی را بیان فرموده اند و امسال نیز ۳ تدبیر جدید دیگر صادر فرمودند.

وی بابیان اینکه از این فراز‌ها به ۱۱۳ شاخص رسیده ایم که انتظار مقام معظم رهبری از مسئولین در مورد سربازان است، گفت: موارد در ۷ محور اساسی تعریف شده که فرماندهی و مدیریت بر سرمایه انسانی سرباز از جمله این محور‌ها است.

سردار کمالی محور بعدی را نگه داشت سرباز عنوان کرد و افزود: تامین خوراک، پوشاک و آسایشگاه سربازان باید مورد توجه قرار گیرد و باید برای این موارد هزینه کنیم.

وی محور بعدی را رفتار با سربازان بیا ن. کرد و بابیان اینکه باید رفتار مناسب با سرباز داشت چراکه ما هیچ برتری بر سرباز وظیفه نداریم، گفت: پر کردن اوقات فراغت سربازان و توانمندسازی و مهارت آموزی ازدیگر محور‌های مورد تاکید است.

وی با بیان محور‌های مورد توجه فرماندهی معظم کل در خصوص سربازان وظیفه گفت: دوران سربازی فرصتی است که جوانان علاوه بر کمک به نیرو‌های مسلح با یادگیری مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی وعقیدتی آمادگی لازم برای مدیریت خانواده و جامعه را حاصل کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار کمالی ۱۵ نفر از سربازان اداره کل زندان‌های استان همدان به خاطر جدیدت در انجام امور محوله در حوزه‌های مختلف و حضور فعال در دوره‌های فرهنگی و آموزشی با اهداء لوح سپاس و هدایای نقدی مورد تشویق قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار