فرماندار ملایر گفت: تاکنون ۵۳ درصد از واحد‌های روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 19 January 2019
باب‌الله فتحی گفت: بانک‌های عامل باید روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی را سرعت بخشند.

به گزارش تسنیم، فتحی در شورای مسکن شهرستان ملایر اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی موجب رونق اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است بنابراین باید روند پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی ملایر را تا پایان ۹۷ سال افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی به حد استاندارد برسیم، تصریح کرد: ضروری است بانک‌های عامل از ظرفیت‌های قانونی مانند سفته‌های زنجیره‌ای و سند مالکیت در اعطای تسهیلات استفاده کنند تا روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی در ملایر با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: شهرداران و بخشداران در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و بخش‌ها باید در راستای شناسایی بافت‌های فرسوده و معرفی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی جدیت بیشتری به خرج دهند شد.

فتحی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۳ درصد از واحد‌های روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است عنوان کرد: بنابراین باید در راستای تسریع روند مقاوم‌سازی ۴۷ درصد باقیمانده از طرح مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی این شهرستان اهتمام و‌جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش و جدیت مسئولان در بخش مرکزی و شهرستان جوکار برای توسعه مقاوم سازی مسکن روستایی باید با جدیتی بیشتری انجام شود تصریح کرد: مقاوم سازی مسکن روستایی اشتغال، معیشت و رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

فرماندار ویژه ملایر خواستار تشکیل جلسه‌ای با رؤسای بانک‌های عامل در راستای رفع مشکلات و تسریع روند اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی تا پایان سال شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون ۱۷ هزار و ۴۰۰ فقره واحد روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ واحد عقد قرار داد شده است.

داود سوری تصریح کرد: از این تعداد واحد عقد قرار داد شده، ۱۴ هزار و ۵۱۹ واحد روستایی تاکنون پایان کار دریافت کرده‌اند. تاکنون معادل ۵۳ درصد مساکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر این شهرستان مقاوم سازی شده و ۴۷ درصد دیگر باقی مانده است.

وی سهمیه امسال مقاوم سازی شهرستان را یک هزار و ۸۰۰ فقره با میزان تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی اعلام کرد و افزود: هم اکنون از این تعداد ۸۱۲ فقره ابلاغ و ۴۱۹ فقره به بانک معرفی شده است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر با بیان اینکه از سهمیه مقاوم سازی شهرستان تاکنون ۱۰۸ فقره عقد قرار داد شده است، ابراز کرد: با توجه به حساسیت بالای مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی قبل از بروز حوادث غیر مترقبه، خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها در پذیرش سند ملکیت برای ضمانت تسهیلات هستم.

سوری افزود: هم اکنون ۷۳ درصد از واحد‌های روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر ملایر با ۲۰ هزار و ۱۱۷ واحد دارای سند ماکیت هستند که بانک‌ها می‌توانند از این ظرفیت برای پرداخت تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار واحد فرسوده در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۵ هزار نفر فاقد مقاوم‌سازی هستند، گفت: در این زمینه نیازمند تعامل و همراهی بانک‌های عامل هستیم که با پذیرش سند ماکیت به عنوان ضمانت بتوانیم روندپرداخت تسهیلات و مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی شهرستان را تا پایان سال ۹۷ افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار