مهدی نجفیان با بیان اینکه هنوز قیمت گوشت در استان به تعادل نرسیده است اظهارداشت: در دی ماه امسال ۷۴ تن و ۲۸۰ کیلوگرم گوشت منجمد و ۱۱ تن گوشت گرم وارداتی توزیع شد.
کد خبر: ۷۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 19 January 2019
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان گفت: با وجود توزیع گوشت مرغ و به ویژه گوشت قرمز هنوز قیمت گوشت به تعادل نرسیده و از مهمترین علل بالا ماندن قیمت گوشت قرمز قاچاق دام زنده به طرف مرز‌های غربی است.

به گزارش تسنیم، مهدی نجفیان با بیان اینکه هنوز قیمت گوشت در استان به تعادل نرسیده است اظهارداشت: در دی ماه امسال ۷۴ تن و ۲۸۰ کیلوگرم گوشت منجمد و ۱۱ تن گوشت گرم وارداتی توزیع شد.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ منجمد نیز به میزان ۴۹ تن به عبارتی روزانه ۱۶۳۳ کیلو مرغ در همدان توزیع شد افزود: هم اکنون مرغ زنده با قیمت ۸۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد که این میزان برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان تمام می‌شود.

نجفیان عنوان کرد: در تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی در استان نداریم و شرایط فعلی نیز مطلوب است، البته در آبان ماه جوجه ریزی یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که به سبب مسائل حمل و نقل این میزان کم ارزیابی می‌شد و در آذر ماه این رقم به یک میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه رسید.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه جوجه ریزی در دی ماه به دو میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه رسید که طبق ارزیابی‌ها جوجه ریزی دی ماه همدان به ویژه در دهه آخر دی مناسب بود و امیدواریم دهه اول بهمن ماه نیز که همانند دهه آخر دی بررای جوجه ریزی حیاتی است آمار مناسبی را داشته باشیم که در این صورت در اسفندماه مشکلی از نظر تامین گوشت مرغ نخواهیم داشت.

نجفیان در مورد قیمت بالای گوشت قرمز نیز اظهار داشت: قاچاق دام زنده به طرف مرز‌های غربی در کشور وجود دارد و در استان همدان اقداماتی در راستا انجام گرفت و پنج محموله دام نیز توقیف و توزیع شد، ولی کشور باید در این زمینه برنامه ریزی قوی تری داشته باشد و در مورد بستن مرز‌ها اقدام و جذابیت خروج دام زنده را کم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار