رئیس دانشگاه آزاد با پیشنهاد از استقبال رئیس موزه آمادای گفت: واحد همدان می‌تواند شرایطی فراهم کند که مردم همدان و شهرهای اطراف بتوانند با سرویس‌های این دانشگاه به صورت رایگان از موزه آمادای بازدید کنند تا از این طریق آگاهی و آشنایی مردم از تاریخ و تمدن کهن شهر تاریخی همدان افزایش یابد.
کد خبر: ۷۰۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 18 January 2019
محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه موزه آمادای همدان از افتخارات دانشگاه بوده و باید به موزه ملی تبدیل شود، گفت: برای برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان باید راه کاهش هزینه تمام‌شده تولیدات محصولات کشاورزی را یافت تا موجب رونق سوغات استان شود.

به گزارش تسنیم، طهرانچی از مرکز رشد واحدهای فناور، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد استان همدان بازدید کرد.

وی، ضمن گفت‌وگو با پژوهشگران و دانشجویان بر مسئله محور بودن پژوهش‌های انجام‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی همدان را شناسایی کرده و برای برطرف کردن مشکل بیکاری جوانان، کاهش هزینه تمام‌شده تولیدات محصولات کشاورزی، رونق سوغات استان همدان با به‌کارگیری دانش اقدام کنید.

طهرانچی با اشاره به تولید محصول گردو در شهرستان تویسرکان افزود: گروهی از دانشجویان باید در مورد این موضوع پژوهش کنند که دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش هزینه برداشت محصول گردو چه کمکی می‌تواند به کشاورزان داشته باشد تا موجب راحت‌تر شدن کار برداشت، افزایش کیفیت محصولات و کاهش قیمت شود.

موزه آمادای از افتخارات دانشگاه در کشور است

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد در بازدید از موزه مردم‌شناسی آمادای واحد همدان هم بیان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با تاریخ‌شناسی و دانشجویان علاقه‌مند به تاریخ ایران بتوانند برای تحصیل، پژوهش و افزایش اطلاعات خود از این موزه باشکوه استفاده کنند.

طهرانچی با پیشنهاد از استقبال رئیس موزه آمادای گفت: واحد همدان می‌تواند شرایطی فراهم کند که مردم همدان و شهرهای اطراف بتوانند با سرویس‌های این دانشگاه به صورت رایگان از موزه آمادای بازدید کنند تا از این طریق آگاهی و آشنایی مردم از تاریخ و تمدن کهن شهر تاریخی همدان افزایش یابد.

وی مطرح کرد: موزه آمادای که از افتخارات دانشگاه آزاد است به یک موزه ملی تبدیل شود تا دانشجویان رشته‌های مرتبط با مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ بتوانند در صورت علاقه‌مندی، دوران تحصیلی خود را در کنار آن بگذرانند.

طهرانچی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد، افزود: شهر همدان به‌عنوان شهری که 3 هزار سال سابقه علمی دارد، باید سالانه حداقل 10 متخصص موزه شناسی و باستان‌شناسی تربیت کند.

وی با تأکید بر توسعه فضا و فعالیت‌های موزه آمادای گفت: این موزه در کنار کاربری کنونی می‌تواند به یک مرکز بزرگ آموزشی و پژوهشی تبدیل شود، وجود چنین موزه‌ای در دانشگاه‌های شهر تاریخی همدان نیاز بود که خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این موضوع اقدام کرده است.

همدان در قطعه‌سازی با استفاده از دستگاه‌های CNC موفق بوده است

رئیس دانشگاه آزاد از کارگاه CNC واحد همدان هم بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های آموزشی و درآمدزایی این کارگاه آموزشی قرار گرفت.

طهرانچی در این بازدید گفت: دانشگاه آزاد واحد همدان در حوزه قطعه‌سازی با استفاده از دستگاه‌های CNC موفق بوده و می‌تواند یک شبکه کارگاهی ایجاد کند تا کارگاه‌های آموزشی سایر واحدها با محوریت واحد همدان اقدام به ساخت قطعات سفارش داده‌شده کنند.

وی افزود: در حال شناسایی ظرفیت‌های بلااستفاده تجهیزات و دستگاه‌های کارگاهی و آزمایشگاهی واحدها و مراکز هستیم، سازمان مرکزی می‌تواند دستگاه‌های CNC بلااستفاده واحدها را خریداری کرده و به‌منظور توسعه فعالیت‌های این کارگاه به واحد همدان اجاره دهد.

طهرانچی بیان کرد: مجتمع گل‌بهار واحد مشهد و واحد فیروزکوه دستگاه‌هایCNC بلااستفاده دارند که می‌توانند به‌صورت اجاره‌ای در اختیار واحد همدان قرار دهند تا بتوانید بازاریابی و تولید قطعات خود را گسترش دهید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار