مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان آموزش مستمر در مضرات قلیان برای خانواده‌ها و قشر جوان را مهم دانست و افزود: همدان در کنترل عرضه قلیان در کشور خوب عمل کرده و به عنوان استان پاک شناخته شده که امیدواریم همچنان این روند ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 15 January 2019
مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از جمع‌آوری ۲۲۰ عدد قلیان و ادوات آن در گشت ضربتی خبر داد و گفت: همدان در کنترل عرضه قلیان در کشور خوب عمل کرده و به عنوان استان پاک شناخته شده است.

به گزارش فارس، تعدادی از شهروندان نسبت به عدم کنترل عرضه قلیان در اماکن عمومی گلایه‌مند و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه گاهی در اماکن گردشی و تفریحی همدان مانند گنجنامه، بوستان ارم، تپه عباس‌آباد و پارک‌ها و... برخی از نوجوانان و جوانان قلیان مصرف می‌کنند که ما نیز نگران این وضعیتم.

حسین خالقی‌مجد با بیان اینکه این افراد با کشیدن قلیان در کنار هم به زعم خودشان تفریح می‌کنند در صورتی که به خود آسیب می‌رسانند گفت: برخی از جوانان و نوجوانان در کنار خانواده‌ها و والدین خود به راحتی قلیان مصرف می‌کنند به طوری که قبح این اتفاق ریخته است.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه در برخی اماکن عمومی و مسقف گاهی خانواده‌ها مشغول استعمال قلیان هستند و این موضوع برخورد با مصرف قلیان را مختل می‌سازد افزود: آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به مضرات مصرف قلیان در کنترل آن بسیار حائز اهمیت است.

وی از جمع‌آوری ۲۲۰ عدد قلیان و ادوات آن در گشت ضربتی مرکز بهداشت و اداره اماکن طی روز‌های گذشته خبر داد و افزود: در یک گشت ضربتی عصر شنبه و شب ۲۲ دی‌ماه ۲۲۰ عدد قلیان و اداوات آن جمع‌آوری شد.

خالقی‌مجد بیان کرد: ممنوعیت تبلیغ، تشویق و مصرف مواد دخانی و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تفریحی، سیاحتی و زیارتی به استناد ماده ۳ قانون جامع کنترل و مبارزه با مواد دخانی، مقام قضایی استان دستور جمع‌آوری قلیان از سطح شهر را صادر کرده و در این زمینه اقداماتی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار