رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از راه‌اندازی ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید در مرکز فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد و افزود: طی روز‌های آینده با حضور رئیس اورژانس کشور در همدان این وسایل به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 01 January 2019
حبیب معصومی از راه‌اندازی ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید در مرکز فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش مهر، معصومی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه اورژانس پیش‌بیمارستانی از سال ۵۷ در همدان فعال شده است، گفت: تا پایان سال ۸۴ تنها ۱۶ پایگاه اورژانس در استان همدان فعال بود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی همدان بابیان اینکه از سال ۸۵ تا ۸۸ تمام آمبولانس‌های استان همدان نوسازی و آمبولانس‌های قدیمی از رده خارج شد، گفت: در حال حاضر ۵۷ پایگاه اورژانس در استان همدان وجود دارد و همدان از معدود استان‌هایی است که بر اساس استاندارد پایگاه‌های شهری فعال دارد.

معصومی بابیان اینکه در حال حاضر شهر ملایر ۳ پایگاه، نهاوند، تویسرکان و بهار ۲ پایگاه و بقیه شهر‌ها هر کدام یک پایگاه شهری فعال دارند، گفت: یک پایگاه هوایی و ۵۷ پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در استان همدان فعال است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ تعداد پایگاه‌های اورژانس استان همدان ۴۰ مورد بود که در حال حاضر به ۵۷ پایگاه رسیده و ۱۰ ساختمان نیز به ساختمان‌های اورژانس اضافه شده است، گفت: از مردادماه سال ۹۳ تا ابتدای تیرماه امسال بالگرد اورژانس فعال بود و طی این مدت ۲۵۰ ماموریت انجام و ۲۸۰ بیمار نیز جابه‌جا شد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه طی ۶ ماه اخیر اورژانس هوایی در استان همدان فعال نبود که در همین راستا پایگاه هوایی با هزینه ۲۵۰ میلیون تومانی در بیمارستان بعثت راه‌اندازی شد و از دوم دی ماه بالگرد اورژانس در بیمارستان بعثت مستقر شده است، گفت: بااین اقدام امکان انتقال مصدوم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور و از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر ممکن است.

معصومی همچنین با اشاره به اینکه ۴۰۰ نیروی اورژانس در استان همدان فعالیت دارند از خرید بی‌سیم‌هایی برای اقدامات بهتر در اورژانس همدان خبر داد و گفت: همدان بعنوان تنها استان کشور از ۹ شهرستان آن ۶ شهرستان دارای پد بالگرد استاندارد است.

معصومی با اشاره اینکه ۱۰ دستگاه آمبولانس بنز بدون کمک با هزینه هرکدام ۹۰۰ میلیون تومان به اورژانس اضافه می‌شود، اضافه کرد: ۱۲ دستگاه آمبولانس بنز کمک‌دار نیز با هزینه هر کدام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون وارد استان می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه این دستگاه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: طی دو هفته آینده ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید به ۵۰ آمبولانس قبلی اورژانس اضافه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار