معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر ثبت جهانی انگور ملایر را حاصل تلاش جمعی و هماهنگی موجود بین مجموعه شهرستان دانست و اظهارکرد: نیاز است در این راستا دهیاران تبلیغات مناسبی را در سطح روستا‌ها انجام دهند و از ظرفیت روستا‌ها برای توسعه گردشگری در این حوزه استفاده کنند.
کد خبر: ۶۹۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 01 January 2019
باب اله فتحی گفت: دهیاران می‌توانند از ظرفیت و خلاقیت نخبگان، جوانان و بانوان روستایی برای توسعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی در روستا‌ها استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، فتحی تدوین برنامه‌های راهبردی برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در روستا‌ها را از دیگر وظایف مهم دهیاران برشمرد وافزود: با توجه به کمبود اعتبارات، دهیاران موظف هستند از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کنند.

وی بر لزوم برنامه محورکردن بودجه اختصاص‌یافته به دهیاری‌ها، توجه به کیفیت طرح‌های عمرانی، استفاده از طرح‌های درآمدزا، جذب سرمایه گذار در راستای توسعه گردشگری و ایجاد خانه‌های بوم گردی در روستاها، استفاده از تسهیلات کم بهره اشتغال و اجرای سیستم آبیاری نوین توسط دهیاران تأکید کرد.

فرماندار ملایر تصریح کرد: دهیاران در تبیین خدمات و دستاورد‌های انقلاب در ۴۰ سال از عمر انقلاب و اطلاع رسانی دقیق خدمات دولت و نظام به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

فتحی با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید در توسعه جایگاه و سرعت عملکرد دهیاری‌ها، این اقدام را در پیشبرد و توسعه روستا‌ها اثرگذار دانست و افزود: دهیاران باید در راستای قانون و اهدافی که برای آن‌ها تعریف‌شده، حرکت کنند.

فتحی تقویت تعامل و ارتباط متقابل با مردم و شورا‌های اسلامی روستا‌ها و داشتن برنامه‌های مدون کوتاه‌مدت و پنج‌ساله و استفاده از تجربه‌های بخشداران و سایر نهاد‌های مرتبط را در توسعه و عمران روستا‌ها از ضرورت‌های کاری دهیاران عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات اثرگذار و ماندگار دولت تدبیر و امید در روستاها، گفت: خدماتی، چون آسفالت، بهسازی، گازرسانی، اینترنت و اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در روستا‌ها در دولت تدبیر و امید شتاب بالایی گرفت.

فرماندار ملایر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده رقم جذب تسهیلات اشتغال روستایی در این شهرستان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان سال دهیاران نسبت به جذب تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به‌ویژه تسهیلات بهینه‌سازی مصرف آب تلاش بیشتری کنند.

فتحی تأکید کرد: دهیاران باید با همدلی و وفاق، پیگیری وظایف، حضور مستمر در روستا‌ها و استفاده از ظرفیت‌های روستا‌ها تلاش کنند تا از این مقطع حساس با موفقیت عبور کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار