امام جمعه همدان گفت: ترامپ می‌خواهد نیرو‌هایی خارج شده از سوریه را عازم عراق کند، اما کشور عراق با این موضوع مخالفت کرد.
کد خبر: ۶۹۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 29 December 2018
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: خروج خفت بار نیرو‌های آمریکایی از کشور سوریه بزرگترین پیروزی است.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: یک سناتور آمریکا این اقدام ترامپ را عیدی کریسمس وی به رهبر ایران اسلامی توصیف کرده است آیا این پیروزی کمی است؟

وی اضافه کرد: برخی اقدام به نقد غیرمنصفانه حضور رزمندگان ایران در سوریه کردند در حالیکه داعش چند عملیات انتحاری و تروریستی داخل کشور انجام داد و اگر این حضور مدافعان حرم نبود هم اینک باید داخل کشور با این گروهک تروریستی درگیر می‌شدیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: ترامپ می‌خواهد نیرو‌هایی خارج شده از سوریه را عازم عراق کند، اما کشور عراق با این موضوع مخالفت کرد.

آیت الله طه محمدی گفت: رییس جمهوری آمریکا به تازگی مخفیانه وارد عراق شده و می‌گوید میلیارد‌ها دلار هزینه کردیم، اما هم اینک جرات نداریم آشکارا به عراق سفر کنیم.

وی بیان کرد: طبق روایات و احادیث برای رسیدن به کمال نیازمند دشمن شناسی هستیم چرا که دشمن برای فریب انسان مومن با پوشش موجه به وی نزدیک می‌شود. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شمار کسانی که در طول تاریخ دشمن و دوست را به خوبی نشناخته و دچار مصیبت شدند بسیار زیاد است. 

آیت الله طه محمدی مثال زد: دولتمردان عربی برای خوش آمد آمریکا، سوریه را جزو اتحادیه عرب نمی‌دانستند، اما هم اینک دنبال بررسی و گفت و گو درباره وضعیت این کشور هستند. 

وی با بیان اینکه در زمینه شناخت دوست از دشمن خوب کار نشده است گفت: هم اینک فضای مجازی مملو از شبهاتی است که درصدد دین زدایی هستند. 

امام جمعه همدان اظهار داشت: دشمن درصدد عوام فریبی و شیطنت با هدف ایجاد شکاف بین مردم با نظام اسلامی و بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت و مسجدی‌ها بود و در این راستا دی ماه سال ۸۸ اقدام به آتش زدن بساط امام حسین (ع) کردند.

آیت الله طه محمدی ادامه داد: دشمن با جوسازی مردم را میدان کشیدند و اموال آن‌ها را آتش زدند و برای ایجاد امنیت نیروی انتظامی تلفات زیادی داد.

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت کالا‌ها گفت: پس از پایین آمدن نرخ ارز، گرانی کالا را به ارز نسبت می‌دادند هم اینک که نرخ ارز کاهش یافته چرا قیمت‌ها سیر نزولی نگرفته است.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: به گفته رییس بانک مرکزی دست‌های پلیدی در خارج از مرز‌ها درصدد افزایش نرخ دلار تا ۳۰۰ هزار ریال بودند، اما با کاهش قیمت دلار آن‌ها ذلیل شدند.

وی بیان کرد: باید از افراد و مسئولانی که برای کاهش قیمت ارز به زیر ۱۰۰ هزار ریال تلاش کردند، از این مدیریت و خدمت تشکر کرد. 

وی با اشاره به در پیش بودن هفته سواد آموزی بیان کرد: این استان رتبه نخست سواد آموزی را دارد، اما بسیاری از افراد با وجود داشتن سواد، یک کلمه از قرآن را درک نکرده اند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار