نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان گفت: وجود این سگ‌ها اکوسیستم منطقه میشان را دچار مشکل می‌کند و اگر خرگوش و حیواناتی در این منطقه زندگی می‌کنند با حضور این تعداد سگ به‌طورقطع نظم حیات‌وحش این منطقه به هم خواهد ریخت.
کد خبر: ۶۹۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 25 December 2018
عباس چشمه قصابانی بااشاره به وجود بیش از ۵۰ قلاده سگ ولگرد در منطقه کوهستانی «میشان» همدان گفت: وجود سگ‌ها این منطقه تفریحی را دچار مشکل کرده است.

به گزارش مهر، چشمه قصابانی با اشاره وجود سگ‌های ولگرد در منطقه «میشان» همدان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ قلاده سگ در منطقه میشان همدان وجود دارد که روزبه‌روز با زادوولدی که انجام می‌دهند در حال بیشتر شدن هستند و این منطقه تفریحی را دچار مشکل کرده‌اند.

وی افزود: وجود این سگ‌ها اکوسیستم منطقه میشان را دچار مشکل می‌کند و اگر خرگوش و حیواناتی در این منطقه زندگی می‌کنند با حضور این تعداد سگ به‌طورقطع نظم حیات‌وحش این منطقه به هم خواهد ریخت.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان با اشاره مشکلات وجود این تعداد سگ گفت: مردمی که برای تفریح و کوهنوردی به این منطقه می‌آیند مقدار زیادی غذا برای این حیوانات می‌آورند که این موضوع باعث شده تا آشغال‌های زیادی در طبیعت این منطقه رها شود.

چشمه قصابانی خاطرنشان کرد: همچنین در زمان‌هایی که سگ‌ها گرسنه باشند دیده‌شده اگر نفرات کم باشند به حالت وحشی به مردم حمله می‌کنند.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف برای حل این معضل بیان کرد: چندین با شهرداری همدان مکاتبات انجام داده‌ایم، اما اعلام کرده‌اند منطقه کوهستانی میشانی به ما مربوط نمی‌شود و باید به محیط‌زیست مراجعه کنید و محیط‌زیست هم به ما می‌گویند باید شهرداری ورود کند.

نایب‌رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان همدان عنوان گفت: ما از مسئولان انتظار داریم راه‌حلی برای این معضل پیدا کنند و با زنده گیری این حیوانات و رهاسازی در مناطقی دیگر و یا ایجاد کمپ نگه‌داری از حیوانات در شهر همدان این مشکل را حل کنند.

چشمه قصابانی با اشاره به پناهگاه میدان میشان بیان کرد: پناهگاه میدان میشان که در سال ۱۳۴۵ در قسمت بالای میشان ساخته‌شده به‌عنوان دومین پناهگاه کوهنوردی ایران بعد از پناهگاه شیرپلا شناخته می‌شود و پناهگاه دوم میدان میشان در سال ۱۳۵۱ ساخته‌شده و پذیرای عموم کوهنوردان و علاقه‌مندان طبیعت است.

وی یادآور شد: همدان به لحاظ پناهگاه‌ها جزو بهترین‌های ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار