معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: آمار ابتلا به تب مالت و آنفولانزا در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاست.
کد خبر: ۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 30 July 2015

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: آمار ابتلا به تب مالت و آنفولانزا در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاست.

به گزارش فارس؛ محمد‌ابراهیم الهی‌تباردرسومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان (تب مالت و آنفولانزا) در همدان اظهار کرد: تعامل با جهان، احیای اخلاق و نجات انسان سه محور مد نظر دولت یازدهم بود که در عرض 24 ماه با تدبیر و بهره‌گیری از ظرفیت نخبه‌های کشور، محقق شد.

وی به رضایت مردم از فعالیت‌های دولت اشاره کرد و گفت: در بحث نجات اقتصادی، در نظام اقتصادی ساماندهی‌ صورت گرفت به طوری که در حال حاضر شاهد آرامش در اقتصاد هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به احیای اخلاق در دولت تدبیر و امید،‌ گفت: یکی از مباحث مد نظر، تکریم انسان‌ها بود که رئیس جمهور در پیام نوروزی خود نیز به این مهم تأکید داشت.

وی تصریح کرد: در بحث نظام سلامت و درمان تاکنون موفقیت‌هایی داشتیم و با ارزیابی شاخص‌ها و پنداشت مردم دو شاخص احساس امنیت و احساس امید به آینده کشور می‌تواند در بحث سلامت مردم موثر باشد.

الهی‌تبار با بیان اینکه در کارگروه سلامت استان به رصد بیماری‌ها و پرداختن به بحث پیشگیری پیگیری می‌شود،‌ گفت: در این جلسات بررسی این مهم با استان‌های همسایه و هم‌ مرز با کشور‌های همسایه تصویب شد.

وی یکی از توفیقات نظام سلامت را در بحث نظام بهداشت روستایی عنوان کرد و اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحولی در نظام درمانی ایجاد شد و به طوری که در شهر‌ها،‌ روستا‌ها و سکونتگاه‌ها آغاز شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان یاد‌آور شد: با افتتاح مرکز بهداشتی حاشیه شهر همدان و کار‌هایی از این دست، احیای اخلاق و کرامت انسان‌ها به دور از شعار شکل می‌گیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با همکاری یکدیگر ریشه‌کنی تب مالت و آنفولانزا را شاهد باشیم.

الهی‌تبار با اشاره به اختصاص کامل بودجه سال گذشته استانداری به دامپزشکی، بیان داشت: این امر به دلیل اعتقاد ما به واکسیناسیون به موقع و کافی است.

وی با تأکید بر اینکه بررسی و پیگیری رشد بیماری‌ها در استان همدان یک ضرورت است، گفت: آمار بروز تب مالت و آنفولانزا در استان همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاست که نیاز به پیگیری دارد.

در پایان این جلسه دفتر معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان به عنوان دبیرخانه مقابله با بیماری بروسلوز(تب مالت) انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار