رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۴۵ بیمار مبتلا به ایدز بوده که تعداد ۵ نفر از این بیماران HIV مثبت از ابتدای سال تا کنون در سطح شهرستان شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 08 December 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با شناسایی بیماران مبتلا به ایدز و حمایت از آنان این بیماران را به تشکیل و راه‌اندازی تشکل و انجمن مبتلایان به ایدز شهرستان تشویق کنیم.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در مراسم همایش ایدز شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: با راه‌اندازی تشکل مبتلایان به ایدز ضمن ارتباط و آشنایی بیماران مبتلا با یکدیگر و نجات از انزوا و تنهایی، این امر از نقش موثری در کنترل و خدمات‌رسانی‌های مختلف به این قشر برخوردار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم آموزش در پیشگیری از بیماری ایدز افزود: امروزه دوران پوشاندن واقعیت‌ها و آمار و راه‌های ابتلا به ایدز و اینکه بگوییم بدآموزی دارد گذشته چرا که این امر موجب رشد آمار بیماری در جامعه خواهد بود.

حمیدوند با تأکید بر اینکه باید با مانع‌گذاری و اطلاع‌رسانی و توسعه راهبرد‌های آموزشی راه‌های مهار و پیشگیری از بیماری ایدز را در جامعه شفاف‌سازی کرد، ادامه داد: سواد رسانه‌ای و رسانه‌ها به عنوان بزرگترین مرجع اطلاع‌رسانی وظیفه خطیر آگاهی‌بخشی و بازسازی به منظور افزایش اطلاعات مردم برای جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی را دارند و بیان واقعیت‌ها درباره آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است.

دکتر فرید یوسفی با بیان اینکه از ۴۵ بیمار مبتلا به ایدز در سطح شهرستان تعداد ۳۲ نفر مرد و ۱۳ نفر زن هستند، افزود: در حال حاضر از این تعداد افراد مبتلا ۲۶ نفر در قید حیات بوده و مابقی بیماران فوت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآورد‌ها پیش‌بینی می‌شود در این شهرستان بیش از ۱۰۰ نفر فرد بیمار مبتلا به ایدز وجود داشته باشد که تا کنون تنها ۴۵ نفر از این افراد شناسایی و کشف شده است.

در پایان از فعالان عرصه ایدز این شهرستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار