معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد از افتتاح نخستین کانون سلامت شهرستان بافق خبر داد و گفت: ایجاد این کانون مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت است.
کد خبر: ۶۷۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳ 28 October 2018

حسن لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در مراسم افتتاح کانون سلامت مبارکه بافق گفت: این کانون برای نخستین بار در شهرستان بافق و شهرستان‌های استان یزد افتتاح شد و همزمان با این افتتاحیه در ۶ نقطه دیگر شهر یزد در حال اجراست.

لطفی افزود:کانون‌های سلامت طبق مصوبه قانونی وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان در محلات شهری و روستایی راه اندازی می‌شود.

وی ایجاد این کانون سلامت را مشارکت ساختارمند و آگاهانه مردم در امر همه جانبه سلامت اعم از سلامت جسم، روح و سلامت اجتماعی و معنوی عنوان کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: تاکنون این اقدام در ۲۲ نقطه استان یزد آغاز شده و در مرز افتتاح است و در شهرستان بافق نیز ۱۴ کانون طراحی شده و تا دهه فجر تمامی آن‌ها افتتاح می‌شود.

لطفی به تشریح چگونگی فعالیت این کانون پرداخت و افزود: مردم در یکی از گروه‌های موضوعی عضو می‌شوند و با انتخاب یک نفر به عنوان سرخوشه اصلی مشکلات محله نیازسنجی می‌شود و در مجمع سلامت محله به تصویب می‌رسد و پس از آن با مجمع سلامت شهرستان ارتباط می‌گیرد و در صورت نیاز به استان معرفی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار