یک کارگردان درباره مضمون نمایش «قافله‌سالار» اظهار کرد: این نمایش روایتی درام از انتقال اسرای کربلا و سر مبارک امام حسین (ع) به دستور یزید ملعون به شام است.
کد خبر: ۶۷۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۹ 25 October 2018
نمایش مذهبی «قافله‌سالار» کاری از گروه تئاتر سایه به نویسندگی حسین صفی و کارگردانی کیانوش بهروزپور در همدان به روی صحنه می‌رود. 

به گزارش ایسنا، کیانوش بهروزپور با اشاره به اینکه نمایش «قافله‌سالار» منتخب هشتمین دوره تئاتر سراسری صاحب‌دلان است، ادامه داد: موضوعی که برای اجرا درنظر گرفته‌ایم، شاید کمتر هنرمندی به آن پرداخته باشد و اکثرا به صورت مستقیم به خود واقعه کربلا پرداخته‌اند.

این کارگردان عرصه تئاتر درباره هدف از اجرای این نمایش تصریح کرد: در ماه محرم و صفر قرار داریم و حال و هوای شهر عاشورایی است، برهمین اساس پرداختن به این موضوع در قالب نمایش می‌تواند مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه هنرمندان همدانی با اجرای نمایش‌هایی مانند «واگویه‌های علی گندابی» و «تعزیه حضرت عباس (ع)» در تلاش هستند تا حال و هوای تئاتر همدان را نیز عاشورایی کنند.

بهروزپور به معرفی عوامل نمایش «قافله‌سالار» پرداخت و اضافه کرد: حسین حمزه‌ای، سیدمهرداد حسینی‌کاووسی، مهدی کوثری‌یگانه و صبا نوشیاری به همراه بنده در این نمایش بازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای استقبال مردم همدان از این نمایش برای هنرجویان رشته تئاتر و دانشجویان بلیت نیم‌بها درنظر گرفته‌ایم ضمن اینکه خانواده‌های شهدا می‌توانند رایگان به تماشای نمایش بنشینند.

لازم به ذکراست؛ نمایش مذهبی «قافله‌سالار» از ۷ تا ۱۷ آبان‌ماه امسال هر روز ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در مجتمع شهید آوینی شهر همدان به روی صحنه می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار