معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه گفت: نرخ بیکاری در این استان ۸.۹ درصد بود که امسال به ۸.۲ درصد کاهش یافته و هم اینک در نرخ کاهش بیکاری رتبه سوم کشور را در اختیار داریم.
کد خبر: ۶۷۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹ 25 October 2018
سعید شاهرخی خواستار بازنگری سند ساماندهی حوزه ازدواج و تعالی خانواده در این استان شد.

به گزارش ایرنا، شاهرخی در ستاد ساماندهی امور جوانان همدان اظهار داشت: تنظیم این سند نیاز به بازنگری و دقت عمل بیشتر دارد و دستگاه‌های اجرایی باید براساس وظیفه ذاتی و مسئولیت پذیری نسبت به هم افزایی، هماهنگی و اثرگذاری این سند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تمامی عواملی که در این حوزه فعالیت دارند باید با نگاه مشترک در یک جهت حرکت کنند افزود: نیازمند سند راهبردی و جامع در حوزه ساماندهی حوزه ازدواج و تعالی خانواده هستیم و اینکه تعیین شود تا پایان برنامه ششم توسعه به چه نتایجی خواهیم رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: این سند راهبردی باید در گستره شهرستان‌های استان به صورت غنی و پرمحتوا و نیز هدفمند تدوین و اجرایی شود.

شاهرخی افزود: باید در هر شهرستان تکلیف و مسئولیت فرمانداران و مدیران پیرامون سند ساماندهی حوزه ازدواج و تعالی خانواده و نیز اشتغال و مسکن جوانان مشخص شود.

** عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اشتغالزایی مطلوب بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اشتغالزایی جوانان گفت: پیگیری‌های مستمر محمدناصر نیکبخت استاندار همدان و تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط باعث شد تا سال گذشته جهش چشمگیری در اشتغالزایی داشته باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه سال گذشته تعهد پیش بینی شده در سند اشتغالزایی ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل بود، اما در پایان سال به بیش از ۳۰ هزار اشتغالزایی رسید خاطرنشان کرد: بخش عمده این اشتغالزایی در حوزه سنی جوانان بوده است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در راستای مطالبه جوانان نسبت به جمع بندی، تدوین و اجرای سند جامع ستاد ساماندهی امور جوانان حرکت کنند.

معاون استاندار همدان همچنین از مدیران و نماینده دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از کلی گویی در نشست‌های ساماندهی امور جوانان استان پرهیز کنند.

شاهرخی افزود: هم اینک سمنان رتبه نخست و اردبیل در رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری قرار دارند.

وی بیان کرد: تلاش مجموعه دستگاه‌های دولتی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که تا پایان برنامه ششم توسعه به رتبه اول ارتقا پیدا کنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: هم اینک با توجه به پیشرفت چشمگیر استان همدان در زمینه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، ۳۳ هزار شغل در استان ایجاد شده و در این بخش شاهد حفظ مشاغل قدیمی و سابقه دار در استان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ما حفظ، نگهداری و احیای مشاغل قدیمی است ابراز امیدواری کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه رقم بیکاری را به صفر برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار