مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان گفت: رونق ورزش محلات پشتوانه خوبی برای تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود.
کد خبر: ۶۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 25 July 2015
رونق ورزش محلات پشتوانه خوبی برای تیم‌های حرفه‌ای است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان گفت: رونق ورزش محلات پشتوانه خوبی برای تیم‌های حرفه‌ای خواهد بود.

به گزارش فارس، امیرحسین اسکندریان درمراسم افتتاحیه نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی محلات همدان جام شهید محراب آیت‌الله مدنی اظهار کرد: با تصمیمات شورای سازمان و تأکیدات معاون فرهنگی، شهردار و اعضای شورای شهر مبنی بر فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، به دنبال انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی به صورت همزمان و متوازن هستیم.

وی افزود: برگزاری مسابقات در سطح محلات تنها یک رویداد ورزشی محسوب نمی‌شود و به دنبال ایجاد فرهنگسازی و علاقه‌مندی مردم به ورزش هستیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان اضافه کرد: برگزاری موفق رقابت‌های فوتبال و کشتی در سطح محلات موجب شده در آخرین جلسه روسای سازمان‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری‌های کشور، همدان به عنوان الگو مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن فعالیت عوامل اجرایی، داوران، ورزشکاران و مربیان 4 هزار نفر در این المپیاد مشارکت خواهند داشت، افزود: امسال برای نخستین‌بار فرآیند نام‌نویسی و فراخوان تیم‌های شرکت‌کننده به صورت الکترونیکی و اینترنتی انجام شد.

اسکندریان خاطرنشان کرد: در رشته فوتبال بعد از چند سال برگزاری موفق امسال حدود 100 تیم ساماندهی شده و برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه 100 تیم فوتبال حاضر در مرحله مقدماتی در 10 گروه 10 تیمی به رقابت خواهند پرداخت، یادآور شد: این رقابت‌ها برای نخستین‌بار در زمین خاکی که توسط شهرداری ساماندهی و آماده‌سازی شده، برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان گفت: در رشته فوتبال محلات 2 هزار و 500 ورزشکار به همراه 200 داور، ناظر و عوامل برگزاری فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته کشتی محلات برای دومین سال است که شهرداری نگاه ویژه‌ای به آن دارد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رشته کشتی در سنین پایه و در سه رده سنی نونهال، نوجوان و جوانان برگزار می‌شود.

اسکندریان اضافه کرد: 32 تیم در رشته کشتی محلات شناسایی شده که رقابت‌های آنها در رده سنی نونهال و نوجوان به صورت لیگی برگزار خواهد شد و جوانان کشتی‌گیر به صورت اوپن مبارزه خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه حضور 500 کشتی‌گیر جوانان در سطح محلات می‌تواند قابلیت خوبی برای سازندگی در سال‌های آتی باشد، گفت: با استعدادهایی که در ورزش محلات وجود دارد با رونق آن می‌توان پشتوانه خوبی برای تیم‌های حرفه‌ای فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در رشته والیبال هم شهرداری به خوبی شرایط را برای فعالیت تیم‌های محلات باز کرده و در حال حاضر پنج نقطه در شهر را با تسطیح زمین، آسفالت، خط کشی و نصب تور استاندارد برای این رقابت‌ها آماده کرده است.

اسکندریان با اشاره به اینکه زمین‌های شهرک فرهنگیان، پارک پردیس، بلوار ارم، پارک شاهد سیلو و شهرک مدنی برای والیبال محلات آماده شده، ادامه داد: برای این مسابقات 22 تیم اعلام آمادگی کردند که در پنج گروه با هم رقابت خواهند کرد.

وی گفت: رقابت‌های دوچرخه‌سواری محلات هم در نخستین سال برگزاری آن با استقبال خوبی از سوی رکاب‌‌زنان جوان مواجه شده به طوری که 300 ورزشکار برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان اضافه کرد: رقابت‌های دوچرخه‌سواری به صورت انفرادی و در رده‌های سنی مختلف و به صورت هفتگی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانوان ورزشکار همدانی استقبال خوبی از حضور در رقابت‌های محلات داشته‌اند، افزود: در رشته والیبال 250 ورزشکار در قالب 16 تیم حضور دارند که مسابقات خود را در سالن برگزار خواهند کرد.

اسکندریان یادآور شد: در رشته دارت که به صورت انفرادی برگزار می‌شود، 200 بانوی ورزشکار حضور دارند که در چند هفته با هم به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: در کنار این فعالیت‌ها مدارس ورزشی تابستانی در باشگاه شهرداری به خوبی در حال برگزاری‌ است و این باشگاه با امکانات در اختیار، آمادگی کامل برای پذیرایی از شهروندان ورزشکار و پرسنل مجموعه شهرداری را داشته است.

باشگاه شهرداری همدان در حال حاضر با در اختیار داشتن مجموعه آبی شهدای شهرداری شامل استخر، سونا، جکوزی، بیلیارد، بولینگ، سالن ماساژ، زمین فوتبال چمن استاندارد، سالن سرپوشیده چندمنظوره، خوابگاه مناسب برای اسکان تیم‌ها با بیش از 80 تختخواب، سالن اجتماعات و آکادمی به عنوان یکی از مراکز منسجم ورزشی در استان محسوب می‌شود.

نخستین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی محلات شهر همدان با عنوان جام شهید محراب آیت‌الله مدنی در پنج رشته والیبال، کشتی، فوتبال، دوچرخه‌سواری و دارت در دو بخش آقایان و بانوان در تابستان و پاییز 94 برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار