مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه هنرجویانی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند در بازار کار موفق‌تر از دانش‌آموختگان سایر رشته‌ها هستند، گفت: بیش از ۱۳ هزار هنرجوی پایه دهم و یازدهم در استان در ۱۶۰ هنرستان با ۸۰۰ کارگاه تحصیل می‌کنند.
کد خبر: ۶۶۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 29 September 2018
محمد پورداوود با بیان اینکه سال گذشته ۳۸.۵ درصد از دانش‌آموزان به شاخه فحک هدایت شدند که بالاتر از رنج کشوری است، گفت: امسال این رقم به ۴۰ درصد هم می‌رسد.

به گزارش فارس، پورداوود با بیان اینکه برای نهادینه کردن مفهوم رشته‌های مهارتی باید در بین خانواده و دانش‌آموزان فرهنگسازی شود، اظهار کرد: خانواده‌ها و عموم جامعه باید باور داشته باشند که آینده نیروی کاری در گرو تربیت نیرو‌های مهارتی است.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان خود در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزایش یافت به صورتی که در همان روز‌های نخست ظرفیت خیلی از کلاس‌ها تکمیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه توسعه آموزش مهارت‌محور، از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است، عنوان کرد: پیش‌بینی شده تا در پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ درصد از دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کنند.

پورداوود با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸.۵ درصد از دانش‌آموزان به شاخه فحک هدایت شدند که بالاتر از رنج کشوری است، یادآور شد: امسال این رقم به ۴۰ درصد هم می‌رسد و بر اساس چشم‌انداز باید نیمی از دانش‌آموزان در فحک تحصیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نه چندان دور فردی که مهارت ندارد شغلی نیز نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند که این فرهنگ در بین مردم نهادینه شود و دانش‌آموزان به این سمت هدایت شوند چراکه با پذیرش مفهوم آن در جامعه حتما آینده روشنی در انتظار دانش‌آموزان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار