معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به اینکه کمبود برخی اقلام دارویی فقط منحصر به استان همدان نبوده و کشوری است، گفت: سهمیه اقلام دارویی مورد نیاز بیماران خاص بر اساس سرانه جمعیتی و تعداد بیماران خاص هر استان که در وزارت بهداشت ثبت است، تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 29 September 2018
مدیر نظارت بر دارو، فرآورده‌های بیولوژیک و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تمام تلاش کارشناسان حوزه دارویی بر این است که بیماران به دارو‌های مورد مصرف خود دسترسی داشته باشند، گفت: در این ایام با جان و دل پاسخگوی مردم بوده و سعی به راهنمایی درست آن‌ها داریم.

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه مساعد با بیان اینکه برخی از اقلام دارویی که در چند روزه گذشته دچار کمبود بوده، توزیع شده است، اظهار کرد: امید است طی روز‌های آینده با توزیع مجدد دارو‌هایی که دچار کمبود بودند، نیاز‌های دارویی مردم کاملا مرتفع شود.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند در صورت هر گونه سوال و نیاز دارویی از طریق سامانه‌های ۱۴۹۰ و ۱۹۰ با اداره نظارت بر دارو تماس حاصل کنند.

دکتر ایرج خدادادی یادآور شد: تا آنجا که مقدور است تلاش بر این است تا تمام سهمیه دارویی به ویژه اقلام دارویی بیماران خاص را به طور کامل جذب کرده و سعی می‌کنیم با افزایش اعتبارات مالی برای خرید دارو به مشکلی برنخوریم.
وی با بیان اینکه این کمبود دارو متناسب با نرم کشوری است و همانند سایر استان‌ها است، افزود: هیچ بیماری در زمینه کمبود دارو تحت فشار قرار نگرفته و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را می‌کند تا دارو‌هایی که نیاز به وارادات آن است و همچنین آن دست از مواد اولیه مورد نیاز دارو‌های ایرانی را تأمین کند.

نبود دارویی در یک داروخانه را نمی‌توان کمبود تلقی کرد

خدادادی خاطرنشان کرد: اگر فردی به داروخانه‌ای مراجعه کرد و نتوانست داروی مورد نیاز خود را تهیه کند، این را نمی‌توان کمبود تلقی کرد، شاید این داروخانه به علت تعدد مراجعه‌کننده آن دارو را تمام کرده باشد، اما اگر به داروخانه‌ای در نقطه دیگری از شهر مراجعه کند، آن دارو را می‌تواند بیابد.

وی با بیان اینکه در بحث دارو مؤلفه‌های زیادی دخیل است، گفت: اساسا دارو شامل تحریم نمی‌شود، اما نقل‌وانتقالات مالی، حمل‌ونقل و سایر مواردی که قرار است در آبان‌ماه در لیست تحریم قرار گیرد، منجر به این می‌شود که روند واردات دارو طولانی‌تر شود.

 
خدادادی با اشاره به اینکه پرداخت به موقع معوقات مالی بیمه‌ها به علوم پزشکی منجر به تسریع در روند خرید دارو می‌شود، اظهار کرد: اگر بیمه‌ها مطالبات را به موقع پرداخت کنند ما نیز پول شرکت‌های دارویی را پرداخت می‌کنیم و همین امر سبب می‌شود شرکت‌های دارویی نیز راحت‌تر دارو بفروشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار