کد خبر: ۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷ 21 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام شاه محمد دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گردهمایی یاران فرهنگی مدارس و اختتامیه مسابقات منادیان آسمانی افزود: متاسفانه مسئولین فرهنگی از پرداختن به تربیت دینی غافلند که آسیب های عدم توجه به این امر را به وفور در جامعه شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت: علل افزایش رفتار های ناهنجار اجتماعی، رفتارهای بی رحمانه بین مردم جامعه و از بین رفتن قبح فرستادن والدین به خانه سالمندان متاثر از ضعف و غفلت در توجه به مباحث دینی و ارزشی است.

وی با بیان اینکه فرهنگی که اثراتش در جامعه ملموس نباشد بی فایده است اظهار کرد: اگر از فواید تربیت دینی بی نصیب باشیم زندگیمان انسان محور، رفاه محور و قدرت محور می شود اما در مقابل آن اگر ارزش های دینی ملاک قرار گیرد آداب اجتماعی وحقوق والدین و شهروندی رعایت می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت دینی دربین فرزندان گفت: اگر فرزندان ما با مبانی ارزشی و دینی در خانواده تربیت شوند فواید آن در زندگی خانوادگی و جامعه جاری و ساری می شود.

حجت الاسلام شاه محمد افزود: متاسفانه در کشورمان هر دو جناح سیاسی به مقوله آموزش و پرورش کمترین توجه را دارند و این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی گفت: مگر مملکت ما اسلامی نیست مگر نباید کتب ما آداب اجتماعی، دینی و ارزش را تبلیغ و تبیین کند چرا امروز شاهد کمرنگ شدن تاثیرپذیری دانش آموزان از مباحث دینی هستیم؛ در این راستا مسئولین ذیربط باید اقدامات اساسی اتخاذ کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از دولتمردان بر این عقیده پایبندند که هرهزینه ای که برای آموزش و پرورش صرف می شود بی فایده بوده و چیزی عاید شان نمی شود اما این دیدگاه کاملا اشتباه است، دانش آموزان امروز، سکان داران آینده جامعه هستند.

وی گفت:دین انسان ها را به ارزش مداری دعوت می کند درصورتی که ارزش ها در جامعه مدنظر گرفته شود جامعه سالم تر، جرایم کمتر و آرامش در زندگی فراگیر تر می شود.

حجت الاسلام شاه محمد با تاکید بر نقش موثر مادران در تربیت فرزندان اظهار کرد: مرد از دامن زن به معراج می رسد؛ اولویت نخست و اساسی بانوان تربیت فرزندان بوده و در این راستا باید تمام تلاش و اهتمام خود را بکار گیرند.

وی با بیان اینکه خانه داری سخت ترین، با ارزش ترین و مهمترین کار برای بانوان است اظهار کرد: بانوان نباید اجازه دهند تبلیغات غرب و دیدگاه نادرست در جامعه اجر کارشان را کم رنگ کرده و فرهنگ دینی و اسلامی با این اقدامات آسیب ببیند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار