رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر ۱۰۱ مورد مأموریت تصادفی توسط اورژانس استان همدان انجام شد که در این راستا ۱۱۷ مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند.
کد خبر: ۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 23 July 2015
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر ۱۰۱ مورد مأموریت تصادفی توسط اورژانس استان همدان انجام شد که در این راستا ۱۱۷ مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

 به گزارش تسنیم؛حبیب معصومی  اظهار داشت: ۴۴ باب پایگاه امداد توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان فعال است که از این تعداد ۲۶ پایگاه جاده‌ای و ۱۸ مورد شهری است.

وی افزود: در این پایگاه با استقرار ۶۷ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک اتاق عمل سیار و موتورلانس ارائه خدمات امدادی توسط اورژانس برقرار شده است که در این پایگاه‌ها ۳۰۰ نفر نیرو به صورت ۲۴ ساعته برای انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها فعالیت دارند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان تصریح کرد: طرح امدادرسانی تعطیلات عید سعید فطر از ۲۶ تا ۲۸ تیر ماه جاری به صورت ویژه انجام شد در این راستا ۳۱۷ مورد مأموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس استان همدان انجام شد.

وی بیان کرد: در این ایام از مجموع مأموریت‌های انجام شده ۱۰۱ مورد تصادفی و ۲۱۶ مورد غیرتصادفی بوده است که پایگاه‌های شهری و جاده‌ای مورد پیگیری قرار گرفته است که در مأموریت‌های تصاوفی ۱۱۷ مصدوم به بیمارستان‌ها انتقال یافته و چهار نفر فوتی نیز قبل از رسیدن اورژانس گزارش شده است.

معصومی افزود: از مجموع ۲۲۴ مورد مأموریت‌های شهری انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ استان همدان ۵۷ مورد تصادفی بوده است که ۶۰ مصدوم و یک مورد فوتی ناشی از تصادف بر جای گذاشته است.

وی عنوان کرد: همچنین نیروهای امدادی اورژانس همدان ۹۳ مورد مأموریت در بخش جاده‌ای انجام دادند که از این تعداد ۴۴ مورد تصادفی بوده است که ۵۷ مصدوم و سه مورد فوتی قبل از رسیدن اورژانس به دنبال داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اظهار داشت: حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ و میر افراد به شمار می‎آید و تحت تاثیر عوامل مختلف هر ساله شاهد حجم بالایی از وقوع حوادث ترافیکی در سطح جاده‌های درون شهری و برون شهری هستیم.

وی افزود: در سال گذشته ۵۵۶ نفر در استان همدان در اثر حوادث ترافیکی فوت و ۱۲ هزار و ۹۶۵ نفر مصدوم و در مراکز درمانی بستری و مداوا شدند که تعداد فوتی ناشی از تصادفات ۶.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار