رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه همدان گفت: در صورت اجرای طرح اتصال فیبرنوری در استان مشترکین از مزایای مختلفی از جمله سرعت بالای اینترنت، کیفیت عالی و بدون نویز، امنیت بالا، تلفن تصویری، دانلود فایل باسرعت بالا، تلویزیون آنلاین، حرکت به سمت خانه‌های هوشمند، حرکت به سمت هوشمندسازی اشیاء، داشتن تلفن ثابت اینترنتی به هر تعداد فقط بر روی یک تار نوری و حفظ شماره تلفن در سراسر استان بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۶۵۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 11 September 2018
فریدون حسن‌پور  گفت: عملیات اتصال فیبرنوری در دو شهر همدان و لالجین در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، حسن‌پور با اشاره به تبدیل کابل مسی به فیبرنوری و ارائه سرویس فیبرنوری به منازل توسط مخابرات اظهار کرد: سرعت اینترنت بر بستر کابل مسی در حدود ۱۳ مگابیت بر ثانیه است در حالیکه سرعت اینترنت بر بستر فیبرنوری بیش از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

حسن‌پور در تکمیل بحث مزیت‌های فیبرنوری ادامه داد: فیبرنوری بستر ایجاد اینترنت اشیاء را فراهم می‌کند که از این طریق می‌توان اینترنت را به تمام وسایل منزل متصل کرد و در صورت عدم حضور در آن محل وسایل را تحت کنترل قرار داد.

وی عنوان کرد: برای تسریع اجرای فرآیند این طرح لازم است در ساختمان‌های جدید پیش‌بینی استفاده از فیبرنوری فراهم شود و اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه افزایش و گسترش یابد.

رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه همدان خاطرنشان کرد: در شهر لالجین این طرح با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه شده و در شهر همدان هم در دو منطقه پاستور و مرکز بعثت و بخشی از مرکز مخابراتی باباطاهر عملیاتی شده البته این طرح اجباری نیست، اما بهتر است برای پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کل استان اجرایی شود.

وی یادآور شد: این طرح برای مخابرات هزینه‌های زیادی را در پی دارد به طوریکه تا در ورودی ساختمان مشترک رایگان و از در ورودی تا داخل آن هزینه به عهده مشتری است و هزینه اجرای فیبر داخل ساختمان بسته به ابعاد و متراژ فیبر مصرفی متفاوت بوده که در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده که این رقم در مجتمع‌ها به دلیل سرشکن شدن کمتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار