فرماندار شهرستان همدان گفت: معابر اصلی تحت کنترل بازرسان قاچاق کالا و ارز قرار دارد اما شریان‌های فرعی در شهرستان‌ همدان وجود دارد که باید با اجرای طرح‌های‌ مشترکی این معابر نیز ناامن شوند.
کد خبر: ۶۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 23 July 2015
فرماندار شهرستان همدان گفت: معابر اصلی تحت کنترل بازرسان قاچاق کالا و ارز قرار دارد اما شریان‌های فرعی در شهرستان‌ همدان وجود دارد که باید با اجرای طرح‌های‌ مشترکی این معابر نیز ناامن شوند.

به گزارش تسنیم؛علی تعالی در کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان اظهار داشت: همدان در مسیر و کریدور اصلی برای انتقال مواد مخدر و قاچاق کالا به غرب، جنوب و مرکز کشور قرار دارد و مأمنی برای تردد قاچاقچیان به شمار می‌آید.

وی افزود: معابر اصلی به ویژه گلوگاه شهید زارعی به شدن مورد بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد اما شریان‌های فرعی در حواشی شهرستان‌ها وجود دارد که باید طرح مناسبی توسط نیروی انتظامی برای پوشش این محورهای فرعی تدوین شود.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از تردد قاچاقچیان به سبب ناامن بودن گلوگاه شهید زارعی به سمت شهرستان بهار و غار علیصدر سوق داده می‌شود برای کنترل این مسیرهای کور و مورد توجه قاچاقچیان نشست مشترک کمیسیون قاچاق کالا و ارز با شهرستان بهار و همدان به منظور هم‌پوشانی فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: کالاهای قاچاق از مبادی مختلف به سطح عرضه وارد می‌شوند در این راستا باید گشت‌های مشترکی برای بازرسی از واحدهای صنفی در محل عرضه کالاهای قاچاق اجرا و تشدید شود.

تعالی افزود: افزایش میزان کشفیات کالاهای قاچاق نشان از تلاش شبانه‌روزی عوامل اجرایی در عرصه اجرای عملیات برخورد و مبارزه با این پدیده ضد اقتصادی دارد اما میزان نتیجه حاصل از این مبارزات مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تولیدات داخل توانایی رقابت لازم با کالاهای قاچاق را ندارند، گفت: چون مرغوبیت کالاهای تولید داخل با کالاهای خارجی رقابت‌پذیر نیست در این راستا گرایش مردم نیز به مصرف کالای مرغوب و حتی قاچاق است.

فرماندار شهرستان همدان عنوان کرد: به منظور ایجاد انگیزه و گرایش در مردم برای استفاده از کالاهای تولیدی داخل باید فرهنگسازی شود و به لحاظ قیمت، مرغوبیت و کیفیت نیز باید کالاهای داخلی استانداردها را رعایت کنند.

وی افزود: در بحث لوازم خانگی و ابزارهای صنعتی کالاهای ایرانی قیمتی بالاتر از کالاهای خارجی دارند و همچنین از نظر کمی و کیفی کالاهای داخلی در سطح پائین‌تری هستند در این راستا قاچاقچیان از این خلاء موجود برای سودآوری بیشتر استفاده می‌کنند.

تعالی اظهار داشت: متأسفانه صنعت نساجی کشور به خاطر قاچاق فراوان پارچه تعطیل شده است چرا که پارچه تولید داخل مرغوبیت لازم را نداشته است و خریدار نیز به لحاظ ماندگاری رنگ و کیفیت پارچه مورد نظر خود را انتخاب می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به مبارزات گسترده‌ای در عرصه کشفیات کالاهای قاچاق دیدگاه شناختی در مبادی اصلی و ورودی انجام می‌شود اما متأسفانه همچنان در سطح بازار شاهد عرضه انواع کالاهای قاچاق هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان همدان گفت: با توجه به مذاکراتی که در سطح بین‌المللی انجام شده است زمینه گسترش مبادلات بازرگانی و رونق چرخه تولید فراهم می‌شود و افزایش کالاهای تولیدی خود سدی مقابل عرضه کالای قاچاق می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار