نماینده زنبورداران استان همدان گفت: باید به مراتع بیشتر اهمیت داده شود چرا که نابودی مراتع، باعث نابودی صنعت تولید عسل می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸ 10 September 2018
افشین نیک با اشاره به وجود عسل‌های تقلبی در بازار گفت: وجود افراد سودجو در بازار باعث بی‌اعتمادی مردم به زنبوردارن شده است.

به گزارش ایسنا، نیک در جشن شکرگزار برداشت عسل استان همدان، با بیان اینکه شناسنامه‌دار نشدن زنبورداران علت عمده ورود افراد سودجو برای تولید عسل تقلبی است، افزود: ساخت عسل‌های تقلبی باعث شده تا مردم به زنبورداران زحمت‌کش بی‌اعتماد شوند در صورتی‌که وجود عسل تقلبی در بازار هیچ ربطی به زنبورداران ندارد.

وی با اعلام وجود ۴ نوع عسل در استان همدان مطرح کرد: عسل گون، تولید عسل گیشنیز در نهاوند، عسل رازیانه در رزن و عسل یونجه در تمامی نقاط استان از چهار نوع عسل تولید شده موجود در استان هستند.

نیک با اشاره به شرایط محدود شهدآوری در استان خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی شهدآوری در استان، مسئولان مربوطه باید برای ارائه دارو‌های استاندارد به زنبورداران سرعت‌عمل داشته‌باشند تا زنبورداران مجبور به استفاده از دارو‌های شیمیایی و نامناسب نباشند.

وی با بیان اینکه استان همدان نگین گردشگری و میهمانان توریستی است، اظهار کرد: با توجه به انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و وجود گردشگران خارجی، باید تلاش کنیم تا عسل خوب و درجه یک همدان به‌دست توریست‌ها برسد تا آن‌ها مُبلغ عسل استان در دنیا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار