قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد بودیم که افزایش قیمت‌ها چنانکه در سایر حوزه‌ها وجود داشته در این حوزه نبوده است.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 01 September 2018

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاهد بودیم که افزایش قیمت‌ها چنانکه در سایر حوزه‌ها وجود داشته در این حوزه نبوده است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از پایگاه خبری وب‌دا، نوزدهمین جشنواره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان آغاز شد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این مراسم با بیان اینکه این دوره با وجود همه مشکلات و موانع پیش رو با سربلندی سپری می‌شود، اظهار کرد: ما با بهره‌گیری از تجربیات تحریم‌های گذشته بهتر از گذشته عمل خواهیم کرد.

شاهین آخوندزاده افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات وابسته با افراد کار بلد است و شاهد بودیم که افزایش قیمت‌ها چنانکه در سایر حوزه‌ها وجود داشته در این حوزه نبوده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۱ میلادی رشد علمی ایران به طور محسوس شروع شد، گفت: تولیدات علمی در قبل از سال ۲۰۰۱ میلادی بسیار ناچیز بوده و حتی دست یافتن به جایگاه دوم که متعلق به مصر بود، دست نیافتنی بود و در سال‌های اخیر شتاب چشمگیری داشته است.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: ایران در افق ۱۴۰۴ باید رتبه اول منطقه را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی احراز کند.

وی تعداد و رتبه مقالات و مستندات علمی کشور در بانک اطلاعاتی scopes را تشریح کرد و به مقایسه روند انتشار مقالات دانشگاه‌های وزارت بهداشت با وزارت علوم در scopes پرداخت و رشد مقالات علوم پزشکی در بانک scopes را به صورت نموداری بیان کرد.

آخوندزاده تعداد دانشمندان علوم پزشکی برتر کشور و دارای شاخص HIndex را برابر یا بزرگتر از ۱۵ دانست و گفت: این دستاورد‌ها با وجود سهم محدود پژوهش وزارت بهداشت محقق شده است.

وی در خصوص وضعیت علم و فناوری در کشور گفت: ایران با در برداشتن بیش از ۶۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی می‌تواند خلق ثروت از فناوری را انجام دهد.

دکتر آخوندزاده روند انتشار مقالات کمیته‌های تحقیقات دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در scopus را به صورت نموداری توضیح داد و گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی بستری را برای آموزش پژوهش‌ها فراهم می‌کند.

وی خروجی کمیته‌های تحقیقات دانشجویی را با یکدیگر مقایسه کرد و ۱۰ عضو هیأت علمی که بیشترین مقاله مشترک با دانشجویان کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را نام برد.

وی خاطرنشان کرد که در این همایش در هفت گروه ۲۱ برگزیده وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با تبادل افکار به عنوان پیش تازان عرصه دانشجویی آینده خوبی برای کشور رقم بخورد.

دکتر سید حبیب‌اله موسوی بهار ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم در روز‌هایی که تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود آورده، مردم بیش از پیش متوجه می‌شوند که حوزه علوم پزشکی وظایف خود را انجام داده به طوری که پذیرای دانشجویان از کشور‌های مختلف هستیم.

وی تلاش و مجاهدت اساتید علوم پزشکی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: این اساتید با حضور در مجامع جهانی دانشجویان خوبی تربیت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه علوم پزشکی یا سرآمد هستیم و باید با اعتماد به نفس و قدردانی از اساتید در مسیر توسعه بیش از پیش گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شرکت‌های دانش بنیان در تبدیل علم به ثروت تلاش می‌کنند، ادامه داد: در یک دهه اخیر از دانشمندان علوم پزشکی ایران نام برده می‌شود.

دکتر موسوی بهار از حمایت معاونت کمیته تحقیقات دانشجویی و دانشجویان و دیگر واحد‌ها قدردانی کرد و افزود: امیدواریم مهمانان با خاطره خوش همدان را ترک کنند.

 اپلیکیشن رسمی نوزدهمین جشنواره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و نخستین سامانه داوری الکترونیک مقالات در کنگره‌های سطح کشور نیز نمایش داده شد.

دبیر کنگره تحقیقات و پژوهش دانشجویی نیز با اشاره به مشکلات مالی برای پرداخت هدیه‌های بهتر به برگزیدگان از برگزارکنندگان جشنواره معاونت، کمیته تحقیقات و محیط خوب برای آشنایی و رقابت سالم ایجاد شد.

دکتر امانلو با بیان اینکه آموزش پژوهش بین دانشجویان هدف کمیته کشوری تحقیقات دانشجویی است، افزود: نتیجه پژوهش به همه دنیا کمک می‌کند، زیرا آنچه به سختی به دست آورده شده به راحتی در اختیار خلق قرار دارد.

وی افزود: پژوهش آموزش نیست و برای آن باید توانایی‌های بیشتری در فکر افراد وجود داشته باشد بنابراین دانشجویان حاضر در این جشنواره منتخبان کشور هستند.

دبیر کنگره تحقیقات و پژوهش دانشجویی گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی سکو‌های پرتاب شما به کشور‌های خارج نیست و با دریافت آموزش‌ها جایگاه مدیران فعلی مجموعه بهداشت و درمان به دانشجویان فعلی داده می‌شوند.

وی با توضیح نمودار چاپ مقالات اسکوپوس کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در سال ۲۰۱۷ گفت: دانشگاه‌هایی که سرپرستان برای دانشجویان بسیار وقت می‌گذارند موفق‌تر هستند.

وی در پایان از تمام سرپرستان، دبیران و دانشجویان تشکر کرد و خاطر‌نشان کرد که دفتر ما آماده پذیرش هر گونه پیشنهاد و انتقادی است.

خانم فراهانی دبیر این کنگره نیز با قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران این مراسم و حمایت مسئولان دانشگاه گزارشی از روند انجام امور ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار