معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان کاهش تعداد ازدواج و افزایش آمار طلاق را از مهمترین معضلات همدان دانست و گفت: مجمع خیران ازدواج باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.
کد خبر: ۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 22 January 2015

      محمدابراهیم الهی تبار درمراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ملزومات جهیزیه زوج‌ های جوان و خدمات مرتبط با ازدواج استان همدان اظهار داشت: بالا رفتن سن ازدواج، کاهش تعداد ازدواج و بالا رفتن آمار طلاق معضلاتی است که جامعه امروز به آن دچار شده است.

وی با اشاره به اینکه حل این معضل نیازمند همت همگانی و اراده جمعی تمامی نهادهای مرتبط است، افزود: در این بین باید از ظرفیت و پتانسیل مردم نیز استفاده شود چراکه نظام جمهوری اسلامی هر زمان به مردم تکیه کرده موفق بوده است.

الهی تبار با تاکید بر اینکه مجمع خیران ازدواج همدان هر چه سریع ‌تر تشکیل شود، تصریح کرد: نیاز است تا مردم نیز در زمینه ازدواج جوانان ورود پیدا کرده و به کمک دولت بیایند.

وی با اشاره به اینکه خیران سلامت کمک بسیاری به دولت داشته است، عنوان کرد: این در حالی است که دولت خود نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت وارد میدان شده و هزینه‌ های درمانی مردم را کاهش داد.

معاون استاندار همدان طرح تحول نظام سلامت را نقطه ‌ای پرامید برای بهبود سلامتی و کاهش دغدغههای مردم دانست و گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت سالانه ۷۰۰ هزار نفر به خاطر هزینه‌های درمانی فقیر می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد جدی در زمینه ازدواج آسان بهره‌ گیری از مردم باشد، بیان کرد: باید خیرین را در زمینه ازدواج فعال ‌تر کرد کا تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در این راستا قرار دارد.

الهی تبار با بیان اینکه همت همگانی برای کمک به ازدواج باید شکل گیرد، تصریح کرد: باید ازدواج آسان از سطح جامعه آغاز و تاثیر این‌ گونه نمایشگاه ‌ها باید در جامعه دیده شود.

معاون استاندار همدان با تصریح بر اینکه نمایشگاه باید از نظر کمی و کیفی مطلوبیت بالایی داشته باشد، عنوان کرد: وقتی مردم برای خرید به این نمایشگاه مراجعه می کنند باید تفاوت ‌ها را احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم طلاق ‌ها در ۵ ساله اول زندگی است، بیان کرد: یکی از مشکلات در زندگی مشترک این است که متاسفانه جوانان مهارت ‌های زندگی را نمی دانند که سبب می‌ شود روابط زناشویی ضعیف باشد.

الهی تبار تاکید کرد: زوج‌ های جوان باید قبل از ازدواج بایدها و نبایدها و نحوه مقابله با مشکلات زندگی را بیاموزند و در پیچ و خم زندگی در کنار یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در آموختن مهارت ‌های زندگی دارند، اظهار داشت: باید خانواده‌ها در این زمینه ورود پیدا کرده و زمینه را برای ازدواج با درک آنها فراهم کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت تلاش لازم را برای بسترسازی ازدواج آسان دارد، گفت: پرداخت وام ازدواج نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته و از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار