نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خواستار کاهش بودجه بانک‌ها و اختصاص آن به تولید شد.
کد خبر: ۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 22 January 2015

         تابناک همدان :ابراهیم کارخانه‌ای در مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر استان با بیان اینکه در صادرات مولفه‌های مهمی لحاظ شود، اظهار کرد: در حال حاضر علم به سرعت به پیش می‌رود و در هر سه سال داده‌های علمی بشری دو برابر می‌شود و ما نیز نباید از این غافله عقب بمانیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از رتبه 129 علمی جهان به رتبه 17 رسیده، افزود: ایران در برخی از رشته‌ها مانند نانوتکنولوژی دارای رتبه هفتم است که در سال آینده رتبه بهتری نیز به دست خواهد آمد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با تأکید بر اینکه علم به عنوان نیروی محرکه صنعت باید در خدمت توسعه استان قرار گیرد و در این راه باید دانشگاه را وارد میدان کنیم، تصریح کرد: باید دانشگاهیان را وارد عرصه تولید و اقتصاد کنیم به طوری که فناوری تولید و آموزش در یک جا تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه منابع فراوانی در دست داریم، ادامه داد: باید بررسی‌های ژئوفیزیکی هوایی برای بررسی منابع معدنی کشور صورت گیرد که تاکنون حدود سه تا پنج درصد ذخایر معدنی کشور بررسی‌های ژئوفیزیکی هوایی صورت گرفته است.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه هر یک کیلومتر برای انجام مطالعات ژئوفیزیکی هوایی 375 میلیون تومان هزینه دربردارد، تصریح کرد: در حال حاضر 67 میلیارد تن ذخایر معدنی کشور تخمین زده می‌شود و اگر همه ذخایر معادن را شناسایی کنیم، اتفاق عظیمی در کشور روی خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه 52 عنصر گرانبهای جهان در ایران وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر رتبه اول ذخایر روی، رتبه دوم ذخایر مس و رتبه هشتم ذخایر آهن در اختیار ما قرار دارد که با فرآوری آن ارزش افزوده بسیاری نصیب کشور خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان همدان نهایت فرآوری مواد معدنی دانه‌بندی آن‌ها است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تحول صنعتی در کشور روی دهد باید کارهای بزرگ رخ دهد.

وی با تأکید بر اینکه همدان استانی توسعه‌ یافته از نظر صنعتی نیست، گفت: استان همدان در ظاهر توسعه‌ یافته است اما از نظر صنعتی این توسعه رخ نداده و باید میانگین ارزش افزوده استان با میانگین ارزش افزوده کشور مقایسه شود.

وی با تأکید بر اینکه سامانه واحد الکترونیکی در کشور تشکیل شود و همه مردم میزان وام‌های پرداختی را مشاهده کنند، ادامه داد: در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار برگ چک برگشت خوردند که به اقتصاد لطمه وارد می‌کند.

کارخانه ‌ای با اشاره به اینکه زیرساخت ‌های توسعه کشور ضعیف است، خاطرنشان کرد: دولت اعلام کرده پروژه‌ های زیر 50 درصد پیشرفت و برخی از واحدها و شرکت‌ های دولتی واگذار شوند.

وی پیشنهاد کرد یک سامانه فروش تملک دارایی سرمایه ‌ای را ایجاد کنیم تا هرچه برای فروش در نظر گرفته شده در این سامانه قرار گیرد و همه چیز شفاف برای مردم اعلام شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار