دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: پخش صدای اذان در اوقات شرعی توسط مساجد و ادارات هزینه و زحمتی برای خادمان و روابط عمومی ادارات ندارد و باید اذان را در همه سطح شهر و روستا و فضا طنین‌انداز کنیم.
کد خبر: ۶۳۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 06 August 2018
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: پخش صدای اذان در اوقات شرعی توسط مساجد و ادارات هزینه و زحمتی برای خادمان و روابط عمومی ادارات ندارد و باید اذان را در همه سطح شهر و روستا و فضا طنین‌انداز کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم درستاد اقامه نماز اسدآباد، افزود: افرادی که دارای تمکن مالی و جاه و مقام هستند، نیاز بر این است که برای نماز با صرف هزینه، ترغیب و تشویق و بسترسازی و علمداری نماز داشته باشند چرا که با این اقدام نماز در تمام شئون زندگی مردم ورود پیدا کرده و جامعه ما یک جامعه مطلوب و نماز ما یک نماز بازدارنده از زشتی و بدی‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به آموزش خانواده‌ها در سطح مدارس در رابطه با کارکرد و تأثیر نماز خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ها که در بحث نماز می‌تواند موثر باشد آموزش خانواده‌ها در سطح مدارس بوده که این امر به توجه ویژه‌ای نیاز دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با تأکید بر اینکه برای فرهنگسازی موج‌آفرینی و اشاعه و تعمیق نماز در جامعه همه باید پای کار باشند و توپ را به زمین دیگری نیندازیم، خاطرنشان کرد: حل مشکلات از جمله نماز نیازمند زمان بوده و می‌توان با ارتباط بخشی و تعامل با یکدیگر همه مشکلات را مرتفع کرد.

حسنی‌حلم همچنین با اشاره به تشکیل نشست‌های کارشناسی مرتبط با نماز تصریح کرد: برگزاری جلسات مختلف با دهیاران، شوراها، مداحان و هیئات مذهبی می‌تواند اهمیت نماز، ورود نماز در تمام شئونات شخصی واجتماعی و فرهنگ و اهمیت نماز و تعمیق دین را در جامعه نهادینه کند که سمن‌ها در این راستا یکی از بزرگترین ظرفیت‌ها به شمار خواهد آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه نشست تربیتی و کارفرهنگی مساجد را فعال نگه می‌دارد، گفت: مساجد تنها نباید به یک نماز جماعت منحصر شود بلکه مساجد مأمن، مرجع و چشم مردم بوده و باید این اماکن در جامعه کارگر و اثرگذار باشند و زندگی و اخلاق و جهت ما را نمازی کنند. 

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان از کمبود روحانی در مساجد روستایی سطح استان همدان خبر داد و گفت: برکات حضور روحانی در سطح روستا‌ها هدایتگر بوده و از نقش موثری برخوردار است که باید حضور روحانیت در روستا‌های دارای کمبود روحانی را با امکاناتی که دردست داریم مرتفع کنیم.

معاون فرماندار اسدآباد هم از برگزاری اجلاس نماز اسدآباد در مهرماه سالجاری خبر داد و گفت: باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مفید و موثر اجلاس نماز شهرستان انجام گیرد.

یزدان آزرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که دارای جامعه هدف خاص هستند از نقش بارز و موثری در فعالیت‌های فرهنگی برخوردارند.

وی با اشاره به وجود ۱۵۰ مسجد در سطح شهرستان اسدآباد اظهار کرد: در حال حاضر در سطح مدارس اسدآباد ۵۷ روحانی نماز وجود دارد و در مابقی مدارس نیز توسط مربیان و مدیران نماز به صورت جماعت برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار