مراسم اختتامییه بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا برگزار شد تا این مسابقات با ۳ عنوان قهرمان برای تیم مردان ایران به کار خود در شهر همدان پایان دهد.
کد خبر: ۶۳۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 05 August 2018
مراسم اختتامییه بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا برگزار شد تا این مسابقات با ۳ عنوان قهرمان برای تیم مردان ایران به کار خود در شهر همدان پایان دهد.

به گزارش  تسنیم، مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا جمعه شب در سالن آموزش وپژوهش اداره کل آموزش و پرورش همدان با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان، محمودرضا عراقی معاون استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، رئیس فدراسیون شطرنج و شطرنجبازان و مربیان داخلی و خارجی شرکت کننده در این مسابقات برگزار شد تا این مسابقات به صورت رسمی به کار خود در شهر همدان پایان دهد.

رضایت رئیس فدراسیون شطرنج آسیا از میزبانی همدان

در این مراسم رئیس فدراسیون شطرنج ایران با بیان این که رئیس فدراسیون شطرنج آسیا از برگزاری این مسابقات رضایت کامل داشتند اظهار داشت: شیخ سلطان خلیفه با ارسال نامه‌ای مراتب قدردانی خود را از میزبانی ایران و شهر همدان اعلام کردند.

مهرداد پهلوان زاده افزود: شیخ سلطان خلیفه در این نامه عنوان کردند آسیا زادگاه ورزش شطرنج است و چین و هند موفق شدند قهرمان جهان شوند و امیدواریم کشور دیگری از آسیا به این عنوان دست یابد.

وی تاکید کرد: رئیس فدراسیون شطرنج آسیا اعلام کردند ما در تلاش هستیم شطرنج آسیا را به بالاترین سطح جهان برسانیم.

پهلوانزاده با تقدیر از میزبانی شایسته همدان تصریح کرد: فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران از همه امکاناتی که در اختیار دارد به بهترین نحو استفاده می‌کند تا باعث سربلندی ایران عزیز باشیم.

قهرمانی ایران برای اولین بار

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در بخش دیگری از این مراسم با ابراز خرسندی از حضور میهمانان خارجی در شهر همدان اظهار داشت: همزمانی این میزبانی با رویداد همدان_۲۰۱۸ که به ابتکار مسئولان همدان اتفاق افتاد را به فال نیک می‌گیریم.

رسول منعم افزود: از عنایت و اعتماد فدراسیون شطرنج برای سپردن این میزبانی به شهر همدان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی با تشکر از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون شطرنج، استاندار همدان و ستاد همدان_۲۰۱۸ برای حمایت از برگزاری بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در شهر همدان عنوان کرد: به فدراسیون و جامعه شطرنج ایران برای کسب ۳ عنوان قهرمانی در رشته‌های سرعت، استاندارد و برق آسا که برای اولین بار اتفاق افتاد تبریک می‌گویم و امیدوارم موفقیت‌های شطرنج ایران و همدان ادامه داشته باشد.

ایرانی‌ها مردمانی صلح طلب

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان این که همدان شهری تاریخی از کشور پهناور ایران است اظهار داشت: ایرانیان در طول تاریخ به دنبال تعامل با مردم جهان بودند.

محمودرضا عراقی افزود: مردم ایران صلح طلب هستند و همواره به دنبال گفت و گو با ملت‌های جهان بودیم و هستیم.

وی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸ همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد و خوشحالیم علاوه بر میزبانی از مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا میزبانی از چندین رویداد مهم گردشگری و ورزشی دیگر را برعهده گرفتیم. 

عراقی تصریح کرد: بیشتر از نتایج این مسابقات برای ما حضور گرم میهمانان خارجی در شهر همدان اهمیت داشت تا هم ما با فرهنگ آن‌ها آشنا شویم و هم آن‌ها با فرهنگ ما آشنا شوند. 

 عراقی تاکید: ما همه مردم دنیا را دوست داریم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم به ایران و شهر همدان سفر کنند.

میزبانی خوش یمن همدان برای شطرنج ایران

رئیس هیئت شطرنج استان همدان نیز در مراسم اختتامیه بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا با بیان این که مدت ۱۰ روز میزبان تیم‌های حاضر در این مسابقات بودیم اظهار داشت: تلاش کردیم میزبان خوب و لایقی برای میهمانان حاضر در مهم‌ترین رویداد شطرنج آسیا باشیم.

احمدعلی بابایی افزود: در این مسابقات ۱۴ تیم در بخش آقایان از ۱۲ کشور و ۸ تیم در بخش بانوان از ۷ کشور حضور داشتند.

وی با بیان این که ۱۵۰ شطرنجباز در این دوره از مسابقات شرکت کردند عنوان کرد: توانستیم این مسابقات مهم را در ۳ رشته سرعت، استاندارد و برق آسا بدون هیچ مشکل و حاشیه‌ای برگزار کنیم.

وی با تقدیر و تشکر از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شطرنج برای اعتماد به شهر همدان و سپردن میزبانی این مسابقات مهم به هیئت شطرنج استان همدان گفت: تیم ایران در این مسابقات در بخش مردان در ۳ رشته عنوان قهرمانی را کسب کرد که این برای اولین بار بود و از قرار معلوم میزبانی همدان برای شطرنج ایران خوش یمن بوده است.

تجلیل از تیم‌های برتر

در بخش پایانی آیین اختتامیه بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا تیم‌های اول تا سوم مسابقات سرعت، استاندارد و برق آسا در دو بخش آقایان و بانوان کاپ و مدال‌های خود را دریافت کردند. 

تیم مردان ایران در ۳ رشته سرعت، استاندارد و برق آسا مقام قهرمانی را برای اولین بار در تاریخ مسابقات جام ملت‌ها کسب کرد و قدرت شطرنج ایران را به رخ رقیبان خود کشید.

در بخش آقایان تیم ایران و در بخش بانوان تیم چین موفق شدند جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار