معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: افراد جامعه مراقب سلامت خود نیستند و سلامت را جزو اولویت‌های خود نمی‌دانند.
کد خبر: ۶۳۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 04 August 2018

حسن لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:علت روی آوردن به راه اندازی کانون سلامت محلات به معنای مشارکت واقعی در تامین سلامت مردم است و مردم برای سلامتی خود مجمع و هیئت مدیره تشکیل دهند و مشکلات محله را برطرف سازند.

وی با اشاره به اینکه جامعه و مسئولان باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهند افزود:سلامت دراای چهار بعد روانی، اجتماعی، معنوی. جسمی است که تاکنون تنها به یک بعد آن یعنی سلامت جسم پرداخته ایم وسه بعد دیگر فراموش شده است.

لطفی در ادامه به اجتماعی کردن سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های اجتماعی کردن سلامت راه اندازی کانون سلامت محلات است کع هم امروزه افراد جامعه مراقب سلامت خود نیستند و سلامت را جزو اولویت‌های خود نمی‌دانند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ادامه داد : طرح راه اندازی کانون محلات سلامت را به طور آزمایشی در چند محله شهرستان‌های استان اجرا می‌کنیم و اساس این طرح انجام تمامی کار‌ها به دست خود مردم است تا با روش افکار وپیوندی که بین مردم ومسئولان برقرار می‌شود مشکلات هرمحله بررسی ، اولویت بندی و درجهت رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه در کنار مشکلات محله سلامت مردم نیز تامین می‌شود بیان داشت:این طرح در شهرستان یزد محله اسکان انجام شده است که نمونه موفقی از اجرای این برنامه است.

وی از راه اندازی کانون محلات سلامت در شهرستان میبد و بخش ندوشن در آینده نزدیک خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار