فرماندار همدان گفت: تاکنون احصای ۳۶ پلاک زمین‌های شهرستان همدان توسط اداره اقتصاد و دارایی به مساحت ۳۶۵ هکتار شناسایی شده که قرار است با اولویت‌بندی و تشخیص در اولویت ستاد بازآفرینی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۳۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 30 July 2018
فرماندار همدان گفت: تاکنون احصای ۳۶ پلاک زمین‌های شهرستان همدان توسط اداره اقتصاد و دارایی به مساحت ۳۶۵ هکتار شناسایی شده که قرار است با اولویت‌بندی و تشخیص در اولویت ستاد بازآفرینی قرار گیرد.

به گزارش  فارس، علی تعالی در ستاد بازآفرینی پایدار استان همدان با بیان اینکه همدان رتبه نخست کشور در حوزه بازآفرینی شهری را دارد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها، ابلاغ دستور و تشکیل ستاد بازآفرینی در استان با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری این ستاد با جدیت از ابتدا در حوزه بازآفرینی ورود کرده است.

وی افزود: تاکنون احصای ۳۶ پلاک زمین‌های شهرستان همدان توسط اداره اقتصاد و دارایی به مساحت ۳۶۵ هکتار شناسایی شده که قرار است با اولویت‌بندی و تشخیص در اولویت ستاد بازآفرینی قرار گیرد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه خریداری قطعه زمینی در محله جولان همدان به عنوان پایلوت، گام مهمی در سطح کشور برای اجرای طرح بازآفرینی در محلات است، ادامه داد: ۱۲ پروژه در مناطق بازآفرینی شهری با ۸ میلیارد تومان در حال پیگیری است به طوری که پیاده‌راه‌سازی در خیابان بوعلی جدا از این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت.

وی با بیان اینکه ارائه ۵ هزار تن قیر رایگان به شهرستان همدان می‌تواند تاثیر بسزایی در تحول معابر داشته باشد، گفت: همه مصوبات حوزه بازآفرینی شهری اعم از صدور رایگان پروانه ساختمانی، تخفیف عوارض تا ۲.۵ طبقه و ایجاد دفاتر تسهیل‌گری برای استقبال بیشتر مردم می‌تواند تاثیر خوبی در پیشبرد برنامه‌های بازآفرینی شهری توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه زودتر کمیته کارشناسی بازآفرینی شهرستان تشکیل و دستورالعمل جدید ستاد بازآفرینی مورد پیگیری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: کمیته وقف یکی از کمیته‌های چندگانه ستاد بازآفرینی است که باید توسط اوقاف شهرستان همدان فعال شود و پهنه‌ها را مشخص کند، بنابراین دستگاه‌های خدماتی در بحث بودجه آماده همکاری باشند.

تعالی یادآور شد: در بحث بازآفرینی شهری شهرستان همدان رتبه خوبی را در استان داشته و شهرداری نیز باید محور این موضوع قرار گیرد تا با رفع موانع و مشکلات بتوانیم امسال پیشرفت خوبی را در این حوزه داشته باشیم.

رئیس اداره وقف و امور خیریه شهرستان همدان نیز با بیان اینکه در کمیته وقف ستاد بازآفرینی یک دستورالعمل تسهیل‌گری املاک موقوفه در محلات همدان به مانند حصار دیزج گرفته شده است، بیان کرد: افرادی که قصد بازسازی مساکن خود را در این محلات دارند می‌توانند در راستای این دستورالعمل تسهیل‌گری اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی تصریح کرد: یکی از اقدامات این کمیته علاوه بر مشخص کردن املاک موقوفه شهرستان همدان با همکاری اداره میراث فرهنگی املاک موقوفه که دارای پیشینه تاریخی هستند مورد بازسازی قرار گرفته است و در حال حاضر نیز بازسازی و مرمت سرای حاج صفرخان آغاز شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار