فرماندار رزن گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۸.۲ درصد است که با اجرای طرح‌های اشتغالزا کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۶۳۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 17 July 2018
 فرماندار رزن گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان ۸.۲ درصد است که با اجرای طرح‌های اشتغالزا کاهش می‌یابد.
 
به گزارش ایرنا، سید رضا سلامتی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن افزود: مزیت‌های نسبی شهرستان رزن در تعریف رسته‌های اشتغال روستایی مغفول مانده و دست ما را در تسهیلات اشتغالزایی بسته است.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد جمعیت شهرستان رزن روستایی است افزود: ۲۴ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر ساکن هستند که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید به اشتغال پایدار در روستا‌ها توجه کرد.

وی ادامه داد: شهرستان رزن جایگاه مناسبی در بخش کشاورزی در استان را به خود اختصاص داده است و رتبه دوم تولید گندم استان و رتبه اول تولید رازیانه کشور را دارد.

فرماندار رزن مهمترین مزیت شهرستان رزن را پیشینه فرهنگی مردم دانست و خاطرنشان کرد: پیشینه فرهنگی و مردم فرهنگ دوست رزن تاثیر زیادی در پیروزی انقلاب و تداوم آن داشته است.

سلامتی گفت: تعهد اشتغال پیش بینی شده برای شهرستان رزن در سال ۹۶ یک هزار و ۲۸۶ نفر بوده است که بیش از این تحقق یافته است.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، ۱۲۶ روستای دارای سکنه و در مجموع با ۱۱۹ هزار نفر جمعیت در ۸۱ کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار